RENFE al matí: una Vergonya

Escrit per Toni Yus Piazuelo

En 12 anys que porto agafant el primer tren del matí des de Tàrrega cap a Lleida per treballar, pocs dies he trobat que cap dels dos primers trens en direcció Lleida i Cervera hagi arribat puntualment al seu lloc de destí seguint l’horari fixat per la companyia. Molt diferent a la resta del dia, on els trens surten i arriben gairebé sempre a l’hora (excepte causes de força major). Al seu dia la companyia decidí endarrerir l’horari de sortida per quadrar l’hora ‘real’ d’arribada, tot i que el més normal seria sortir a l’hora o, si ni s’és capaç de complir aquest mínim requisit, avançar més l’horari de sortida per almenys arribar a bones hores. Més tenint en compte que molta gent agafa l’AVE o l’Avant per anar cap a Barcelona o Tarragona, perdent-los per aquesta incompetència sistèmica. De fet el punt negre és a Tàrrega, on es creuen els dos trens i un no pot sortir sense arribar l’altre, trobant-nos que les poques vegades que el tren de Cervera fins a Tàrrega és puntual, s’ha d’esperar al que ve de Lleida (amb tot, el que ve de Cervera és el que acumula més retards, amb retards sistèmics de mínim 5 minuts), potser per ‘motius’ varis (ja s’entén). Però tot i el retard, el tren cap a Lleida recupera el temps perdut però a l’últim tram redueix la velocitat arribant de 5 a 10 minuts més tard, fet que perjudica la gent que treballa o estudia a partir de les 8:00h per aquests retards que a sobre s’han de recuperar. Però tot i el munt d’excuses barates per justificar-se, està demostrat que, quan volen, poden arribar a l’hora com s’ha vist alguns cops (depenent del/a conductor/a). Però, llevat d’honroses excepcions, el pitjor és la prepotència d’algun personal d’atenció al públic (de Tàrrega i Lleida), que ‘responen’ dient-nos que enlloc de queixar-nos tant agafem el bus que surt més d’hora (les 6:30h), que anem a viure a la capital, etc. I ara ni tan sols es pot demanar justificant de retard, enviant-nos d’una oficina a una altra de l’estació de Lleida sense ningú saber res al respecte. Malauradament aquestes actituds donen ales als qui volen privatitzar, obrir a la ‘competència’ un servei bàsic o satisfer lobbys d’automòbils; però si no s’és capaç de complir amb un bon servei o atendre millor els usuaris, potser millor aplicar certes ‘mesures’. Però la classe política local podria impulsar la millora del transport públic (entre altres sectors faltats d’inversions), tot i tenir aquesta altres ‘prioritats’, però un país sense bones xarxes de transport no fa circular la saba de l’economia.

Toni Yus Piazuelo

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.