TRACTE DIFERENCIAT A L’AJUNTAMENT DE LLEIDA

COMUNICAT. Agrupació de Funcionaris Independents de Lleida (AFILL) 

 

L’Agrupació de Funcionaris Independents de Lleida (AFILL) vol denunciar públicament el tracte diferenciat que rep de l’Ajuntament de Lleida en comparació amb altres sindicats que formen part dels òrgans de representació, concretament de la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa.

No podem permetre ni tolerar el greuge comparatiu que, de un temps fins ara, venim patint per part de la Corporació respecte a altres sindicats que, estant en una mateixa situació jurídica i emparats per la mateixa legislació, se’ls hi reconeix unes condicions laborals diferents respecte als seus representants.

AFILL, tot i haver-les sol·licitat, se li neguen i no pot fer-ne ús. D’aquesta forma la Corporació ens priva i impedeix, de forma arbitrària, una igualtat de condicions en la nostra labor sindical, per la qual cosa estaríem davant d’una vulneració del dret dels funcionaris a una representació sindical garantida a la Llei Orgànica de Llibertat Sindical (LOLS).

De la mateixa forma, l’actuació de la Corporació es pot entendre com una vulneració dels drets fonamentals, discriminació i incompliment de la normativa laboral vigent per als empleats públics, impedint a una agrupació com la nostra, nascuda en el si de l’Ajuntament, que puguem dur a terme una representació sindical de major qualitat, com tot el personal de la nostra administració es mereix.

Si l’Ajuntament té un marc normatiu en relació a l’acció sindical, aquest no pot anar «contra legem» i, el que és més important, ha de ser el mateix per a totes les seccions sindicals amb representació.

AFILL.  Agrupació de Funcionaris Independents de Lleida

JOAQUÍN MUR SANCHO / TONI JIMÉNEZ MARTÍNEZ 

Comments (0)
Add Comment