Uns 1.200 estudiants, a les activitats de la Setmana de la Ciència a la UdL

El programa inclou 12 tallers a Lleida, Mollerussa, Guissona, Alpicat i Bellpuig

Uns 1.200 alumnes de 18 centres educatius de les comarques de Ponent, d’entre 2 i 17 anys, participen en les activitats que la Universitat de Lleida (UdL) ha preparat en el marc de la 24a Setmana de la Ciència. En total, són 2 tallers per a professorat i 12 per a l’estudiantat -alguns dels quals es desdoblen en fins a dotze sessions- sobre temes com ara els transgènics, la construcció sostenible o les implicacions ètiques de la gestió dels aliments al segle XXI.
Tot i que la Setmana de la Ciència concentra les seues propostes entre els dies 8 i 17 de novembre, el programa de la UdL s’allarga fins el 12 de desembre. Són tallers adreçats majoritàriament a alumnat d’ESO, Batxillerat i cicles formatius, tot i que també n’hi ha un pensat per a alumnat de les escoles bressol: Activem els sentits a l’aula multi-sensorial Snoezelen, a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL. El gruix de les activitats, però, es concentra als mateixos centres educatius, tant a la capital del Segrià com a Alpicat, Mollerussa, Guissona i Bellpuig.
Molts dels tallers han tingut la primera sessió aquest dilluns, 11 de novembre, com ara L’eficiència energètica com a eina imprescindible per lluitar contra el canvi climàticEl veganisme en l’època del creixement o Fabricació de blocs de terra comprimida. El programa també inclou un concurs literari adreçat a alumnat de Primària i Secundària. El 6è Concurs de relats curts: Me’n contes un de ciència? rep originals en català, castellà i aranès fins el proper 9 de desembre.

Els temes centrals de la Setmana de la Ciència 2019, a nivell de Catalunya, són els elements químics, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica; l’ecòleg Ramon Margalef, del qual enguany es commemora el centenari del seu naixement; l’enginyer i inventor Narcís Monturiol, amb motiu del bicentenari del seu naixement; Margaret Hamilton, líder del programari de navegació on-board per al Programa Espacial Apollo, amb motiu del 50è aniversari de l’arribada de l’home a la Lluna; i Leonardo da Vinci, en commemoració dels 500 anys de la seua mort.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.