PROU EXCUSES: CAL REVERTIR LES RETALLADES I ACABAR AMB L’ABÚS DE TEMPORALITAT DEL PERSONAL INTERÍ

OPINÓ. JAUME AÑE. Permanent del Secretariat Intercomarcal d’USTEC·STEs (IAC)   

Aquestes  són les dues més grans reivindicacions hores d’ara, a la meitat ja del tercer trimestre d’aquest curs marcat per la pandèmia. És ara quan es defineixen les plantilles i els recursos per al curs vinent. També és ara quan ja s’ha complert amb escreix un any de la sentència del TJUE que estableix que els interins amb més de tres anys de temps treballat ocupant llocs de caràcter estructural estan en abús de temporalitat per contravenir la directiva 1999/70 que és d’obligat compliment. Pensa el govern espanyol posar fi a aquest abús? Pel que sembla, hi ha prevista la modificació de l’EBEP -l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic- perquè es compleixi la directiva en el futur. Però, quina solució pensen donar al personal interí que ha estat i està encara en abús de temporalitat? USTEC·STEs (IAC) sempre ha defensat la funcionarització per mitjà del concurs de mèrits, atès que aquestes treballadores i treballadors han demostrat a bastament l’expertesa per fer la seva tasca. Un concurs de mèrits que preveu el propi EBEP a l’article 61.6. Som conscients, però, que només des d’una mobilització massiva i persistent ho podrem aconseguir. Mentrestant no arriba aquesta funcionarització per aquesta via, apostem per la fixesa del col.lectiu amb totes les garanties de continuïtat i sense cap risc de pèrdua del lloc de treball. Per això estem mobilitzats, participant també en les mobilitzacions de caràcter estatal com la del passat dia 22 de maig a Madrid.

Pel que fa a la reversió de les retallades que arrosseguem de fa una dècada, cal també la mobilització perquè el curs vinent no sigui igual o pitjor que aquest, sense cap recuperació, i amb la incògnita encara avui en relació a la supressió de l’escassíssim increment de personal que hi ha hagut aquest curs excepcional i que l’Administració catalana considera conjuntural i no pas estructural com hem vingut reclamant la part social.

Demanem el retorn a l’horari lectiu anterior a les retallades per a tot el personal, 23 hores lectives a Primària i 18 hores a Secundària. En aquest sentit, exigim al Departament l’aplicació del compromís establert a l’acord del 31 de gener de 2017. És probable que com que ja fa quatre anys i mig d’aquest acord, no el recordin. Però nosaltres sí, el tenim ben present. Volem la reducció de les ràtios, que asseguren la qualitat educativa i la seguretat sanitària i, per tant, l’increment necessari de docents i de personal d’atenció educativa per fer-la efectiva. Que sigui una prioritat per salvar grups de l’educació pública i per la millora de l’educació en tots els nivells educatius.

Reclamem una FP pública de qualitat i per això és imprescindible l’adscripció de l’FP al Departament d’Educació, la retirada de la Llei de formació i qualificació professional i el transvassament d’hores lectives a l’empresa.

Cal d’una vegada per totes convertir els terços de jornada, un vergonyant exemple d’ocupació precaritzada, en mitges jornades. Demanem també la retirada del Decret de Plantilles, que impossibilita la contractació que és pròpia i que ha de regir l’ocupació pública: aquella que es basa en els principis de mèrit, capacitat i transparència. Un Decret de Plantilles que, a més, dificulta en gran mesura la gestió democràtica dels centres educatius.

Són reivindicacions justes i assumibles si es concep lo públic com allò que possibilita la correcció de les desigualtats socials, allò que afavoreix la cohesió social. D’altra banda, són demandes per donar compliment a la sentència del TJUE del 19 de març de 2020, ara fa 14 mesos, per acabar amb l’abús de temporalitat i el frau de llei i que és d’obligat compliment. Són reivindicacions llargament manifestades. Ja no hi ha excuses perquè continuïn sense ser ateses.

Jaume Añe.

Permanent del Secretariat Intercomarcal d’USTEC·STEs (IAC)     

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.