POUM: La Lleida del futur, amb més oportunitats (2)

Escrit per Fèlix Larrosa Tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat Ajuntament de Lleida

El Ple Municipal de la Paeria ha aprovat, de forma inicial, el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), amb què apostem per la sostenibilitat i la protecció del nostre paisatge i fem de Lleida una ciutat més cohesionada, amb major qualitat de vida i un territori atractiu per al desenvolupament econòmic i comercial.

És important que siguem conscients de la importància del que s’ha aprovat: el pla que defineix els criteris generals del planejament de Lleida pels propers quinze anys. És a dir, aquesta setmana hem decidit com serà la Lleida del futur, després d’una gran tasca de consens entre els diferents grups municipals i un llarg procés participatiu entre la ciutadania. Moltes gràcies a tothom qui ho ha fet possible.

El POUM promou el desenvolupament econòmic de la ciutat, fent-la atractiva per a les inversions i generant noves oportunitats de desenvolupament. D’una banda, apostem per una Horta més competitiva per agricultors i ramaders i oberta a nous usos, consolidant l’ús preferent de l’activitat agrícola i ramadera. De l’altra, reforcem el teixit industrial i comercial posicionant Lleida com a locomotora econòmica i com a ciutat clau per la competitivitat territorial.

Pel que fa als usos industrials, el POUM planteja un model de consolidació i de creixement amb l’objectiu de desenvolupar uns sectors industrials més viables, on es proposa una major intensitat d’edificació, que els faci més competitius. Proposem el manteniment de tres petits sectors actuals com la Creu del Batlle, el Fondo dels Magraners i Torre Solé i un nou sector urbanitzable a Les Canals, com a ampliació del polígon industrial del Segre. El nou sector de Torreblanca es planteja com una reserva de protecció territorial en sòl no urbanitzable, clau per la competitivitat territorial de Ponent. I, finalment, el POUM proposa la consolidació de les activitats i el desenvolupament del Pla Especial de Gardeny.

Pel que fa al teixit comercial, proposem un ordenament del desenvolupament comercial fixant tres àrees per grans establiments: al pla de l’Estació, Torre Salses i entre el canal de Seròs i la LL-11 (actual ARE). Amb una aposta decidida i preferent pel desenvolupament comercial a l’entorn de l’Estació del ferrocarril, volem consolidar el centre de la ciutat com un gran pol d’atracció comercial d’abast territorial, alhora que proposem la generació de nous sectors amb usos diversos desconcentrant els petits àmbits especialitzats i inserint-los dins el desenvolupament residencial.  

D’aquesta manera, es limitaran les mitjanes i grans superfícies a la resta de la ciutat i prioritzarem el fet de poder accedir de forma còmoda, fàcil i segura als serveis comercials de proximitat, una garantia per assolir una ciutat més equitativa en el sentit que posem en primer terme les necessitats de les persones en la seva vida quotidiana. És a dir, la ciutat que volem és aquella en que hi ha de tot a tot arreu. Una ciutat, sense dubte, a escala humana.

La mobilitat és també un element important dins el nou Pla d’Ordenació Urbanística. Pel que fa a infraestructures viàries rodades, plantegem actuacions de millora de la mobilitat interna, perimetral i territorial com per exemple el tancament de la variant SUD, la carretera del Camí de la Mariola i la del camí de Montcada, i la connexió est entre l’AP2 i l’A2. A nivell intern volem centrar part de les millores en el nou vial entre Bordeta i Magraners, el nou enllaç entre la L-11 i la L-12, la carretera de Corbins, l’Avinguda de Barcelona i la rotonda de la Bordeta, entre altres.

Apostem també per la mobilitat sostenible amb una xarxa intermodal que suma el ferrocarril com a alternativa per oferir serveis de transport públic de proximitat, per exemple en forma de tramvia o similar i sense necessitat de desplegar noves vies.

La nostra prioritat és, tanmateix, molt clara: les persones. En aquest sentit proposem una progressiva vianalització del centre de la ciutat, amb mesures com la pacificació del trànsit, l’establiment d’eixos preferents de vianants i bicicletes, un sistema de vies rurals jerarquitzades i d’una xarxa de camins ambientals que, tots plegats, s’organitzen a partir d’una ronda verda que embolcalla la ciutat.

Lleida ha d’avançar unida i compromesa amb el nou POUM. Pel seu futur, per la seva millora, pel seu creixement i per fer de Lleida la ciutat de les oportunitats.

Fèlix Larrosa
Tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat
Ajuntament de Lleida

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.