Nufri fa 50 anys al servei del sector primari.

El grup compta actualment amb 2.000 treballadors, 400 agricultors associats i gestiona 800.000 tones de fruita a l'any

L’empresa estalviarà 25.000 tones de CO2 i un 20% d’aigua a partir del 2024, continuant amb l’estratègia de mitigar el canvi climàtic.

El grup compta actualment amb 2.000 treballadors, 400 agricultors associats i gestiona 800.000 tones de fruita a l’any

El grup hortofructícola Nufri celebra el mig segle d’història amb la missió de continuar dignificant el camp, oferint oportunitats als agricultors i al món rural. Tot això, seguint la filosofia emprenedora que va portar un grup de pagesos a fundar Nufri el 1973.

El repte més gran de la companyia és assegurar aquest futur per als productors i proveïdors, alhora que s’inverteix i es creix en altres divisions de negoci que també ajuden a rendibilitzar el camp. N’és un exemple el creixement de Nufri, que als anys vuitanta va començar amb l’adquisició de la primera parada en un mercat central, a Mercabarna. Poc més tard, a la dècada dels noranta es va construir la fàbrica de sucs a Mollerussa i el 2000 va començar l’expansió cap als mercats centrals de la península Ibèrica desembarcant a Madrid, Lisboa i Sevilla.

Com a part d’aquest impuls empresarial, el 2010, la companyia va comprar la finca de La Rasa, amb 870 hectàrees dedicades al cultiu de l’illa d’alçada, mentre es va seguir evolucionant als mercats gràcies a la importació i la maduració de banana. També en aquesta dècada es va adquirir la majoria accionarial d’Indulleida i es va crear Energia Nufri, per oferir energia renovable al mercat domèstic, donant estabilitat a la companyia i ajudant-la pel camí a la descarbonització.

Totes aquestes diversificacions i creixement comporto la segmentació del grup en quatre grans àrees de negoci: fruita fresca, mercats, indústria i energia, amb l’objectiu de poder abordar correctament els desafiaments del futur.

Francisco Argilés Felip, president de Nufri, assenyala: «L’evolució de Nufri ha estat progressiva i constant durant aquests cinquanta anys, i les decisions que estem prenent marcaran també el futur del camp, que volem que encara sigui una opció rendible per als pagesos. És necessari que puguin viure una agricultura de qualitat a llarg termini».

De la fruita fresca a la producció d’energia

Amb la mirada posada a continuar oferint oportunitats al món rural, a l’àrea de futa fresca els objectius de Nufri són rendibilitzar i dignificar l’agricultura, invertint en la investigació de noves varietats que s’adaptin a les noves condicions climàtiques i tecnificant i automatitzant alguns processos tant al camp com a les centrals per aconseguir major eficiència, sent clau la transformació digital com a motor de canvi.

D’altra banda, a la divisió de mercats, l’objectiu és donar servei a tota la península Ibèrica, ja que el 2024 s’iniciarà la construcció del nou magatzem de Vitòria al País Basc, seguint l’expansió pel nord del territori. I el repte continuarà sent trobar el millor retorn econòmic per als proveïdors tan nacionals com a internacionals, gràcies a l’accés directe als mercats i a tota la xarxa de comerç internacional que disposa el grup.

A això se suma la part industrial de Nufri, que també ajuda a rendibilitzar la fruita no comercialitzada en fresc, i que es transforma en sucs, concentrats, cremogenats, aromes i olis. En aquest sentit, el propòsit és avançar en subproductes de més valor afegit.

I, finalment, el gran repte de l’empresa per ajudar a la descarbonització del planeta és la reducció de 25.000 tones d’emissions de CO₂ a partir d’un autoconsum d’energia del 40% i l’ús de biomassa a les calderes. Alhora, es pretén reduir un 20% el consum d’aigua. Aquest compromís intern amb el medi ambient es va emprendre durant la dècada dels noranta els inicis de l’economia circular actual.

Una altra àrea, que va iniciar el desenvolupament el 2017, és la comercialització d’energia a través d’Energia Nufri, amb l’objectiu d’oferir al client domèstic i industrial energia de fonts renovables i totalment independent de les grans distribuïdores.

Les magnituds de Nufri demostren el gran progrés en aquests cinquanta anys d’història: el grup va facturar el 2022 més de 600 milions d’euros, cosa que representa un gran creixement durant l’última dècada, generats pels més de 2.000 treballadors i 400 agricultors associats. En total, Nufri gestiona més de 800.000 tones de fruita cada any; sempre mantenint el compromís per l’excel·lència. A més, compta amb una capacitat de conservació de transformats de 170.000 tones i té 130 MW d’energia instal·lada.

Totlleida - Balck Friday

 

 

 

 

 

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.