LA COMERCIALITZACIÓ DE L’OLI PER INTERNET I PER LES XARXES, UNA BONA OPORTUNITAT DE NEGOCI

Activitat digital celebrada en el marc de la Fira de Sant Miquel

La jornada “Com promocionar el teu oli a Internet i noves normes de comercialització” ha ofert recomanacions pràctiques per fer un pas endavant en la promoció del producte a través d’un web o de les xarxes socials 

La Fira Agrària de Sant Miquel i el saló Eurofruit han acollit avui la jornada tècnica sobre “Com promocionar el teu oli a Internet i noves normes de comercialització”, amb més de 90 inscrits i en la qual s’ha animat els productors d’oli a optimitzar els seus recursos de màrqueting digital per impulsar les vendes online, sobretot en un moment de canvi de criteris dels consumidors relacionat amb la pandèmia del coronavirus.

Lluís Gaya, cap del sector de l’olivera de l’associació agrària de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC), ha obert la jornada i ha recordat que “JARC ha participat en les jornades de l’oli des del 1997 i hem aportat temes d’interès per al sector per fomentar la participació i amb un alt nivell d’assistència”.Enguany hem escollit el tema de la comercialització digital perquè la gent més jove hi aposta per aquesta via i ara, amb la pandèmia, encara ha crescut l’interès pel màrqueting digital i la seva implantació s’està accelerant”, ha dit i ha afegit que:
Malgrat que al nostre sector li agrada molt el tracte directe amb el client, ens hem d’obrir a tots els canals de venda possibles”.

Després, Gemma Capell Dalmau, directora de l’agència de gastromarketing Red Flavors, ha ofert la ponència “Oleo Marketing Digital: com promocionar el teu producte a internet”. Capell ha ofert una visió “panoràmica” de totes les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies per assolir l’objectiu d’arribar a uns consumidors cada vegada més selectius i que aposten per la compra online. Segons ella, els productors d’oli d’oliva ja tenen un bon producte, però això pot ser insuficient per arribar als clients, que també busquen altres valors intangibles, com la imatge o el valor de la marca. “Publicar la nostra oferta a les xarxes socials només és la punta de l’iceberg i cal optimitzar els recursos informàtics”, ha afegit. 

“Per assolir l’objectiu cal tocar moltes tecles i ningú en sap ben bé quines”, ha dit, de manera que ha calgut apostar per l’assessorament dels professionals per fer una anàlisi de la situació de cada oferta, elaborar un pla de màrqueting, establir una estratègia i fer accions concretes. “Hi ha gent que vol intentar fer-se una difusió pròpia, però cal que pensin que si els hi falla el cotxe segurament aniran al mecànic i que, per tant, el més adient és que en el cas de la comercialització per internet demanin consell als professionals de la comunicació”.

Per últim, la cap de Política Agrària i Institucional de JARC, Gemma Comajuncosa, ha explicat les noves normes i reglaments sobre la comercialització de l’oli d’oliva, per acabar la jornada amb un torn de precs i preguntes.

L’activitat tècnica ha estat organitzada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat i per l’associació agrària de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC).

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.