La Cambra de Comerç de Lleida aposta pel comerç de proximitat i la seva singularitat, fent propostes de valor diferenciades

Una cinquantena de persones han gaudit de les ponències, que s’han pogut seguir tant online com de forma presencial.

La Cambra de Comerç de Lleida ha organitzat aquest dijous a l’Orfeó Lleidatà la jornada ‘El nou valor del comerç de proximitat’, una sessió que ha posat de manifest la situació que viu avui dia el comerç de proximitat i com s’han anat reinventant per fer front i continuar endavant durant i després de la crisi de la Covid-19.

Una cinquantena de persones han gaudit de les ponències, que s’han pogut seguir tant online com de forma presencial. Durant el matinal s’han facilitat ímputs i informacions clau als allí presents, que serviran de referent a l’empresari per encarar el nou futur. Un dels punts claus ha estat la relació del comerç amb les persones, un fet que situa al ciutadà/amic/veí/visitant al centre de tot, tant de l’estratègia de desenvolupament de les ciutats, com de les decisions dels comerciants per adaptar el producte i la seva distribució als desitjos i les necessitats dels clients.

El context actual mostra noves tendències que impacten en el comerç, tant a nivell de societats i consumidors, com dels propis negocis. En aquest sentit, aspectes com ara la importància de lo local, proper, autèntic i sostenible, posen en relleu el reconeixement que el client ha donat a aquests valors durant la Covid-19. Ara cal reforçar aquesta estructura comercial a partir de la nova relació amb el client.

“Necessitem moltes més jornades com les d’aquest matí”, ha apuntat Manel Llaràs, president de la Comissió de Comerç i Turisme de la Cambra de Comerç de Lleida. “Sessions com aquesta en permeten conèixer exemples de casos d’èxit d’altres territoris i recollir idees innovadores, per poder aplicar a la nostra ciutat”, afegeix.

El primer a trencar el gel ha estat César Valencoso, consumer insights consulting director a Kantar Worldpanel, qui ha volgut deixar palès que el 77% dels consumidors escullen comerç de proximitat. És per això que cal potenciar aquest fet i invertir en innovació i diferenciació. En aquest sentit, aquest expert ha recordat que els petits comerciants que juguen amb el preu, perdran; però que en canvi si innoven i aposten per idees diferenciadores i per potenciar els avantatges dels seus productes, aconseguiran retenir al client final.

Per la seva banda, Maria Segarra, directora d’Intueri Consulting, ha centrat la seva intervenció en com aproximar-se al nou context de comerç de proximitat. En aquest sentit, ha explicat que des del punt de vista del consumidor, aquest busca el tracte de tu a tu, però també té en compte la multicanalitat, la sostenibilitat i la seva experiència d’usuari a l’hora de la compra. Segarra també ha explicat que és vital apostar per la importància de lo local, lo autèntic, lo segur… allò que ens caracteritza com a empresa/producte i que ens diferencia en gran mesura de la resta de competidors.

La taula d’experiències territorials ha comptat amb el testimoni de ciutats com Vic, Màlaga i Andorra. En tots els casos, durant la seva exposició, han mostrat com han transformat l’activitat econòmica del territori; reconvertint la zona, buscant la singularitat, mantenint l’ànima del carrer… i han recordat que res és possible si l’administració pública no va de la mà de la part privada, pel que fa a una visió comú, colideratge, acompanyament… En la taula d’experiències empresarials, s’ha deixat palès que és vital apostar per la singularitat, l’experiència, l’atenció personalitzada, la proximitat, la sostenibilitat i la diferenciació, per marcar un avantatge diferencial de la resta i promocionar-lo.

La jornada ‘El nou valor del comerç de proximitat’ ha comptat amb César Valencoso, consumer insights consulting director a Kantar Worldpanel ; Maria Segarra, directora d’Intueri Consulting; Neus Canal, CEO de Cookiteca; Jordi Vives, sòdic fundador de Linverd; Rafa Serra, propietari d’Espai Quera; i Eva Tomàs, CEO i fundadora de Manzaning. La jornada també ha comptat amb una taula d’experiències professionals, per conèixer la situació dels entorns comercials d’altres territoris, com per exemple, Vic, Màlaga i Andorra.

 

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.