La primera candidata a les eleccions al Parlament per la demarcació de Lleida i secretària general adjunta d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha visitat avui els comerços i petites empreses del barri lleidatà de Cappont ‘per tal de poder copsar la seva opinió en aquests moments de dificultats i veure com ho podem fer per treballar conjuntament per superar aquesta situació de triple crisi sanitària, però també econòmica i social, que els està impactant’.
La republicana, que anava acompanyada de la tinent d’alcaldia a la Paeria de Lleida i tercera candidata, Jordina Freixanet, la també candidata Gemma Espigares i el regidor lleidatà del barri de cappont, Ignasi Amor, ha volgut destacar l’esforç del Govern de la Generalitat, dels Ajuntaments i de les administracions supramunicipals per posar, ‘a disposició dels sectors més afectats, ajudes directes per tal de fer que els comerciants, aquells que estan patint més aquesta triple crisi se’n puguin sortir, puguin resistir i puguem, junts, afrontar el futur en les millors condicions’.
Vilalta també ha volgut posar en valor que el Govern de la Generalitat hagi presentat un nou pla d’ajuts directes per a autònoms, PIMES, persones que pateixen els ERTO i sectors directament afectats per les restriccions de la pandèmia, que ‘malgrat la manca de recursos, malgrat la manca de eines i malgrat la manca de competències ha estat dotat amb una assignació de 618 milions d’euros’ que se sumen, també, als més de 800 que ja es van mobilitzar l’any passat des del govern de la Generalitat de Catalunya i a altres mesures de moratòries o de tipus impositius o d’avals i préstecs que ‘fan un total de més de 2800 milions d’euros d’ajudes en aquest sentit per tal d’ajudar a la ciutadania i als sectors més afectats’.
En contraposició, també ha denunciat la inexistent inversió d’ajuts directes impulsats pel Govern de l’estat espanyol. En aquest sentit ha exigit a l’Executiu ‘que faci el que li pertoca més enllà d’espolsar-se les seves obligacions en l’àmbit de les ajudes directes, que faci que totes les persones afectades pels ERTO els cobrin, que es puguin fer les moratòries i deixi de carregar amb tota aquesta responsabilitat a la Generalitat i a les administracions locals’.
La candidata d’Esquerra Republicana també ha celebrat la notícia del gran acord territorial a Lleida en l’àmbit de fons europeus que, tal i com ha manifestat, ha de ser la ‘vacuna econòmica que ens ha permetre executar projectes amb visió de potencialitat del propi territori’.
‘Per tant, volem conjurar-nos al costat de la ciutadania i d’aquells que més pateixen, oferint-los mesures concretes i directes per superar dia a dia aquesta situació, amb la mirada també posada en el futur a través dels fons europeus i dels diners que puguem mobilitzar, que ens permetran poder aixecar el cap després d’aquesta situació tan complicada que patim’, ha conclòs Vilalta.
Anteriorment publicat


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.