Territori i Sostenibilitat avança en la definició de la ruta cicloturística de la vall del Sió

• El Departament presenta a alcaldes i alcaldesses de la Segarra, l’Urgell i la Noguera l’estudi del nou itinerari, que abasta 70 quilòmetres d’una quinzena de municipis

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, juntament amb el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, ha presentat avui a alcaldes i alcaldesses de la Segarra, l’Urgell i la Noguera, l’estudi, en fase avançada de redacció, de la ruta cicloturística de la Vall del Sió. Aquesta actuació consisteix en la configuració d’un nou itinerari per a bicicletes i vianants que posi en valor el territori de la vall d’aquest riu, d’uns 70 quilòmetres de longitud, que abasta una quinzena de municipis d’aquestes comarques.

La nova ruta, a més, contribuirà a conformar una xarxa de rutes cicloturístiques a Catalunya, mitjançant la seva connexió amb la ruta Intercatalunya, de Lleida a Girona, actualment en desenvolupament, i ja en servei en el tram Lleida – Cervera. A les comarques lleidatanes, a més, el Departament també està treballant en la ruta dels Llacs, de Lleida a la Pobla de Segur.

vall sio cicloturisme

Aquest recorregut travessarà zones boscoses o agrícoles de gran valor paisatgístic, i també oferirà una visió privilegiada de l’entorn més llunyà, amb vistes de les muntanyes pirinenques i de tota la zona agrícola de les tres comarques. A més, pretén facilitar un nou model en bicicleta, en combinació amb el mode ferroviari; així, es plantegen els extrems de la ruta a les estacions ferroviàries de Sant Guim de Freixenet i Balaguer. Així mateix, aquest projecte vol buscar sinergies amb altres itineraris com la ruta de les Valls, la ruta de les Peixeres, i la ruta dels Castells.

En aquests moments, Territori i Sostenibilitat està enllestint una proposta de traçat, per tal de consensuar-lo amb els municipis implicats. Els principals criteris en el disseny d’aquesta ruta són: l’aprofitament de vies verdes o camins pedalables ja existents i degudament senyalitzats; l’aprofitament de camins rurals o forestals en servei, fora de les àrees urbanes i de les gran vies de comunicació i l’aprofitament de tram de carreteres, on no s’ha trobat alternativa, una intensitat de trànsit inferior a 500 vehicles diaris. L’estudi preveu la possibilitat de desenvolupar aquesta ruta per fases.

Un cop definit el traçat, es documentaran les característiques físiques de la ruta plantejada (perfil longitudinal, tipologia i estat del paviment, obres de drenatge i de fàbrica incloses a l’itinerari, entre d’altres aspectes), i es definirà una proposta d’actuacions, fonamentalment senyalització, punts de descans i resolució de punts de discontinuïtat, inclosa la seva valoració econòmica.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.