TÀRREGA. Èxit multitudinari de la Fira del Caçador, que assoleix la 20a edició com a punt de referència de la pràctica cinegètica a Catalunya

El certamen, que ha ampliat la programació a dos dies, ha rebut milers de visitants i ha atorgat visibilitat a les dones caçadores

Plataformes de gossers, actualment en vaga, s’han manifestat a la capital de l’Urgell reclamant canvis en la normativa de caça

Tàrrega ha celebrat aquest diumenge amb un nou èxit multitudinari la Fira del Caçador, gran aparador de la pràctica cinegètica que ha arribat enguany a la 20a edició. El públic, una vegada més, no ha fallat i ha omplert el recinte del Càmping Municipal, on s’han concentrat un centenar d’expositors i un ampli ventall d’activitats familiars vinculades a la caça, la natura i el món animal, en especial el caní.

D’altra banda, el certamen s’ha ampliat aquesta vegada al llarg de dues jornades ja que durant la vigília, ahir dissabte, ja es van convocar les primeres activitats com l’estrena d’un concurs de cassoles. De fet, la gastronomia ha guanyat pes en la programació i ha incorporat un showcooking basat en la carn de caça.

A més de l’elevada afluència de visitants, que s’han comptat per milers, la 20a Fira del Caçador de Tàrrega s’ha consolidat com l’altaveu català del sector. Prova d’això és que la capital de l’Urgell ha acollit avui una manifestació de caçadors que demanen canvis en la normativa catalana sobre gosseres esportives i poder fer batudes sense entrebancs. Es calcula que un 80% de les associacions de gossers es troben actualment en aturada indefinida, fet que provoca un descontrol en la població de porcs senglars a Catalunya. De retruc, aquesta situació pot causar accidents i destrosses.

En aquest sentit, tant l’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú com el president de la Societat de Caçadors de Tàrrega, Josep Maria Setó, han instat a assolir una entesa entre gossers i el Departament d’Acció Climàtica, reivindicant el paper fonamental que desenvolupa la caça en la regulació del medi ambient.

Així mateix, durant la seva intervenció a l’acte inaugural, l’alcaldessa ha felicitat la Societat de Caçadors de Tàrrega «per l’enorme popularitat que ha aconseguit la fira durant les dues últimes dècades, acostant fins a la ciutat milers i milers de visitants». També ha destacat la visibilitat atorgada a les dones dins el món de caça gràcies a la presència de l’Associació Artemis 33 de França.

Alba Pijuan Vallverdú i el diputat provincial Òscar Martínez han rebut sengles plaques d’honor amb motiu dels 20 anys de la Fira del Caçador. A l’acte, entre altres regidors del consistori targarí, també ha assistit Núria Robert, regidora de Promoció Econòmica, àrea que dona suport al certamen.

Falconeria, equitació o tir amb arc han estat alguns dels atractius d’una fira on també s’han donat cita concursos nacionals de bellesa canina, amb 144 gossos participants, i d’agility, amb 150 animals inscrits. Enguany també s’ha sumat com a novetat una exhibició de la unitat canina dels Mossos d’Esquadra.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.