Salut alerta que Lleida està tornant a nivells de contagi de principis de juliol i demana limitar la vida social
Comencen les PCR massives a la capital del Segrià pel barri de Balàfia i continuaran la setmana que ve en tres zones més
Farreny ha alertat de la necessitat de detectar aquests casos i assegurar que facin la quarantena ja que «ens hi juguem la represa de l’activitat laboral i la tornada a l’escola». Els nivells de contagis i rebrot actuals són iguals que a l’inici de juliol, quan es va fer el tancament perimetral del Segrià i diversos municipis de Lleida pel rebrot de casos.
Per aquest motiu aquest divendres a la tarda ha començat el cribratge amb proves PCR a la ciutat de Lleida. El primer punt escollit ha estat el barri de Balàfia, on la previsió era de fer-ne uns 300 al llarg de tota la tarda a persones entre 18 i 40 anys però també a menors d’edat, als qui se’ls fa la prova serològica. El sotscap del SEM a Lleida, Sergi Hijazo, ha detallat que la peculiaritat del cribratge és que fins ara es feien a partir de llistats de persones als qui s’havia contactat i avisat amb cita prèvia però a Balàfia s’ha fet a «demanda». Hijazo també ha recordat que és important que les persones que es fan la prova s’aïllin preventivament fins a tenir el resultat ja que sinó aquest no tindrà validesa.
Aquest de Balàfia no és el primer cribratge massiu que es fa a la ciutat de Lleida, ja que el 19 de maig se’n va fer un a la plaça del Dipòsit, al Centre Històric, adreçat específicament a les persones temporeres que acabaven d’arribar per treballar a la campanya de la fruita.
La setmana que ve, dimarts es tornaran a fer proves massives PCR al Centre Cívic de l’Ereta, que correspon al barri del Centre Històric; dimecres també se’n faran en un altre punt de la ciutat encara per determinar; i dijous se’n faran al barri de la Mariola.
Divina Farreny ha recordat que des de l’inici dels rebrots s’han fet 3.000 proves a residències de la Regió Sanitària i en els darrers dies 4.000 entre diferents municipis i empreses, sobretot del sector fructícola. Van començar fa quinze dies a Torregrossa (Pla d’Urgell) i Sunyer (Segrià). La setmana passada se’n van fer a Albesa i Balaguer, a la Noguera, i aquesta setmana se’n van fer dimecres a Alcarràs (Segrià).
Pel que fa al resultat de les proves, segons Farreny, dels 700 que es van fer en una central fructícola de la Noguera, 30 persones han donat positiu. Els resultats provisionals del cribratge d’Alcarràs són de 21 positius dels 115 resultats que ja s’han obtingut de 380 testos fets.
Dos ordres judicials a Lleida ciutat per obligar a complir el confinament
D’altra banda, Divina Farreny ha explicat que s’han aplicat dos ordres judicials a persones de la ciutat de Lleida que no volien complir amb l’aïllament tot i haver donat positiu al test de la covid-19. Segons Farreny, són persones que després es van derivar a l’Hotel Rambla i la Casa de Colònies de la Manreana i que no havien complert amb el protocol de confinament en reiterades ocasions.
Respecte a aquests dispositius destinats a acollir persones que han de fer l’aïllament i no tenen mitjans per fer-ho, Farreny ha assenyalat que des que es van posar en funcionament al maig 740 persones han estat donades d’alta. Actualment n’hi ha 57, entre l’Hotel Rambla, la Manreana i l’Hotel Ibis de Torrefarrera.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.