Pla mitjà de la propietària del restaurant Kaoma, Estefania Martín, mentre prepara comandes per repartir a domicili, el 17 de juliol de 2020. FOTO. ANNA BERGA
Els dos establiments van començar a oferir el servei a domicili entre els mesos d’abril i maig amb l’objectiu de seguir treballant durant l’estat d’alarma. Un servei que, posteriorment, han mantingut després de la reobertura dels locals i que, des d’aquest dimecres, s’ha tornat a convertir en l’única opció que té el sector per mantenir l’activitat i no abaixar la persiana de nou. «Ho estem passant bastant malament perquè ens estàvem recuperant del primer confinament i estàvem fent passos endavant i ara hem fet un gran pas enrere», ha dit la propietària del restaurant Kaoma, Estefania Martín.
Els responsables dels dos restaurants coincideixen en afirmar que la situació actual és molt diferent a la de fa uns mesos, ja que llavors tota la ciutadania estava confinada, mentre les mesures que s’apliquen des de dimecres només afecten la ciutat de Lleida i sis poblacions més del Segrià. «Un 30% del volum de producte que veníem era d’Alpicat i no crec que ara la gent demani menjar per emportar quan els restaurants de la seva zona estan oberts», ha dit el propietari del bar El Tòfol, Ismael Balsells, que ha indicat que dona per perduda la clientela que viu a la resta de poblacions que han quedat fora del confinament més sever.
En aquest sentit, els dos responsables han afirmat que el volum de feina s’ha reduït considerablement des del confinament perimetral del Segrià, el 4 de juliol. Això ha portat al Tòfol a qüestionar-se si obrir o no, mentre el Kaoma continua oferint el servei a domicili però només en cap de setmana. «Els clients de fora el Segrià que venien ara no poden, llavors preveiem que entre setmana no hi haurà feina i ho hem concentrat entre divendres i diumenge. Això afectarà molt la nostra facturació», ha assenyalat Martín, que també atribueix el tenir «moltes menys comandes» al fet que la situació actual «afecta tothom» a nivell econòmic.
Una de les parts positives però, és que els dos establiments ja estan familiaritzats amb el servei a domicili i l’han adoptat com una opció més en el seu negoci. En part, això ha estat possible al fet que des del mes passat ha entrat en funcionament una nova plataforma de repartiment a domicili lleidatana, anomenada ‘MyTapper’, que és l’encarregada de gestionar i fer el repartiment de les comandes.
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.