Restaurants de Lleida tornen a dependre del servei a domicili per mantenir l’activitat, encara que amb «menys comandes»

Diuen que "han perdut" la clientela de la resta de la demarcació que sí que pot anar a menjar als restaurants

Pla mitjà de la propietària del restaurant Kaoma, Estefania Martín, mentre prepara comandes per repartir a domicili, el 17 de juliol de 2020.  FOTO. ANNA BERGA
ACN Lleida .- Restaurants de Lleida que havien començat a oferir servei a domicili durant l’estat d’alarma es veuen ara abocats a centrar-se de nou en aquest servei per evitar tornar a tancar. Això després de l’enduriment del confinament a Lleida i a sis pobles més del Segrià que s’aplica des de dimecres i que limita l’activitat en bars i restaurants únicament a entrega a domicili o de recollida amb cita. Tot i això, els responsables del restaurant Kaoma i del bar El Tòfol coincideixen que la demanda que puguin tenir en els propers dies serà menor a la de fa dos mesos, ja que «han perdut» els clients de la resta de la demarcació que sí que poden anar a restaurants. De fet, això fa que aquest darrer establiment encara no hagi decidit si obrir o no.

Els dos establiments van començar a oferir el servei a domicili entre els mesos d’abril i maig amb l’objectiu de seguir treballant durant l’estat d’alarma. Un servei que, posteriorment, han mantingut després de la reobertura dels locals i que, des d’aquest dimecres, s’ha tornat a convertir en l’única opció que té el sector per mantenir l’activitat i no abaixar la persiana de nou. «Ho estem passant bastant malament perquè ens estàvem recuperant del primer confinament i estàvem fent passos endavant i ara hem fet un gran pas enrere», ha dit la propietària del restaurant Kaoma, Estefania Martín.

Els responsables dels dos restaurants coincideixen en afirmar que la situació actual és molt diferent a la de fa uns mesos, ja que llavors tota la ciutadania estava confinada, mentre les mesures que s’apliquen des de dimecres només afecten la ciutat de Lleida i sis poblacions més del Segrià. «Un 30% del volum de producte que veníem era d’Alpicat i no crec que ara la gent demani menjar per emportar quan els restaurants de la seva zona estan oberts», ha dit el propietari del bar El Tòfol, Ismael Balsells, que ha indicat que dona per perduda la clientela que viu a la resta de poblacions que han quedat fora del confinament més sever.

Restaurants de Lleida tornen a dependre del servei a domicili per mantenir l'activitat, encara que amb "menys comandes"De fet, el responsable del Tòfol encara no té decidit si mentre duri el confinament estricte a la ciutat oferirà el servei a domicili o continuarà tancat. Balsells ha dit que es plantegen reprendre el servei de cara dilluns o dimarts encara que no sap si li «val la pena obrir per quinze dies», encara que sigui l’única manera de mantenir l’activitat. En aquest sentit, considera que és «complicat» mantenir l’equilibri entre tenir un bon volum de feina i tenir un nombre de treballadors adequat per donar un bon servei. «Ho hauríem d’intentar però això és assumir un risc econòmic que potser ja n’hi ha prou que els autònoms sempre l’haguem d’assumir pel que està passant», ha assenyalat Balsells. A tot això, també considera que ara hi ha més competència de restaurants que també ofereixen servei a domicili i creu «que per a tots no n’hi ha».

En aquest sentit, els dos responsables han afirmat que el volum de feina s’ha reduït considerablement des del confinament perimetral del Segrià, el 4 de juliol. Això ha portat al Tòfol a qüestionar-se si obrir o no, mentre el Kaoma continua oferint el servei a domicili però només en cap de setmana. «Els clients de fora el Segrià que venien ara no poden, llavors preveiem que entre setmana no hi haurà feina i ho hem concentrat entre divendres i diumenge. Això afectarà molt la nostra facturació», ha assenyalat Martín, que també atribueix el tenir «moltes menys comandes» al fet que la situació actual «afecta tothom» a nivell econòmic.

Una de les parts positives però, és que els dos establiments ja estan familiaritzats amb el servei a domicili i l’han adoptat com una opció més en el seu negoci. En part, això ha estat possible al fet que des del mes passat ha entrat en funcionament una nova plataforma de repartiment a domicili lleidatana, anomenada ‘MyTapper’, que és l’encarregada de gestionar i fer el repartiment de les comandes.

 

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.