Totes han coincidit en que l’educació i la conciliació són claus per arribar a l’equilibri i que les administracions han de donar exemple del camí a seguir
L’auditori de la seu de PIMEC a Lleida ha acollit una taula rodona organitzada per Aqualia, amb la col·laboració de l’Ajuntament, amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona i per donar suport a la campanya Generació Igualtat, que celebra el 25è aniversari de la Declaració i Plataforma d’Acció de Beijing.
En aquest espai de diàleg intergeneracional, moderat per la periodista Mònica Mombiela Casas, quatre dones han compartit la seva visió sobre els avenços en matèria d’igualtat de gèneres. Dues d’elles treballen a l’Ajuntament i les altres dues a Aqualia.
Dolors Portolés Figueroa, Cap de Negociació d’Aigües de l’Ajuntament de Lleida i la més veterana, s’ha mostrat optimista. “Fa 40 anys que treballo a l’Ajuntament i ha canviat molt. Al 1979, al consistori hi havia 2 dones; ara n’hi ha 14 dones i 15 homes”, ha explicat. A més, per Portolés “les administracions han de ser exemple del camí a seguir”.
D’altra banda, des de la representació empresarial, Dolors Santacana Saldaña, Cap de Gestió de Clients d’Aqualia Lleida, ha explicat que Aqualia està treballant per la igualtat de les dones des de 2008. “Actualment, les dones representen el 20,73% de la plantilla i un 15% ocupa llocs directius. L’empresa és pionera en el sector de la gestió de l’aigua a l’hora d’aplicar els plans d’igualtat entre homes i dones, la qual cosa l’ha fet aconseguir, entre d’altres, el distintiu d’Igualtat del Ministerio de Sanidad, Asuntos Sociales e Igualdad. Però falta molt per fer encara per aconseguir l’equilibri”.
Blanca Ascón Mena, Cap de Servei d’Aqualia Lleida Exterior, ha manifestat que “la clau és l’educació, a les escoles i a casa, dels nens i les nenes. Hem avançat molt en els últims anys però encara falta fer unes quantes passes endavant.”
De la mateixa opinió és Sònia Martín Taboada, Supervisora de Manteniment d’Edificis de l’Ajuntament de Lleida, que ha explicat que l’Ajuntament té un Pla d’Igualtat en el que es treballa i que va evolucionant de forma natural. “Cal seguir pel camí que anem i hem de reconéixer la feina de totes les dones que des de fa molts anys estan treballant per aconseguir acabar amb la desigualtat entre homes i dones”.
Totes les participants en la taula rodona han coincidit en que actualment les dones no han de demostrar res, que el que cal és el reconeixement i que la conciliació i l’educació són molt importants per aconseguir la igualtat al món laboral”.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.