PLE ABSOLUT A MUNICIPÀLIA, AMB  300 EXPOSITORS ESTATALS I D’ALTRES PAÏSOS 

L’anomenat “hipermercat dels alcaldes” es planteja com una gran oportunitat de negoci després de l’aturada de molts projectes i inversions durant del període àlgid de la pandèmia

Municipàlia i Innocamping tindran lloc del 19 al 21 d’octubre amb més de 40 activitats paral·leles i amb una destacada presència internacional

“La pandèmia ha afectat l’activitat de moltes empreses i ha provocat l’ajornament de molts projectes municipals, i per això ara els expositors i visitants veuen Municipàlia com una gran oportunitat de negoci”. Miquel Pueyo, alcalde de Lleida i president del Patronat de la Fundació Fira de Lleida, ha fet aquesta afirmació avui dijous en el decurs de la presentació oficial de Municipàlia i Innocamping, un doble saló que aplegarà uns 300 expositors estatals i internacionals (distribuïts en una superfície neta d’exposició de 21.500 m2) i que acollirà més de 40 activitats paral·leles. La 21a edició de Municipàlia (Fira Internacional d’Equipaments i Serveis Municipals) i la 5a edició d’Innocamping (Saló Nacional Professional de Serveis i Equipaments per als Càmpings, Allotjaments Turístics i Empreses Esportives i de Lleure) tindran lloc del 19 al 21 d’octubre en el recinte de Fira de Lleida.

Pueyo ha explicat també que el saló ha assolit el 100% d’ocupació i ha destacat el vessant internacional de Municipàlia, amb iniciatives com la presència d’una missió tècnica d’autoritats de diversos països d’Amèrica del Sud, Amèrica Central i Amèrica del Nord. La missió, formada per una trentena d’alcaldes, regidors, alts directius, tècnics d’administracions públiques i experts en temes municipalistes d’Argentina, Bolívia, Perú, Mèxic, El Salvador, República Dominicana i Equador), està coordinada per la Unión Iberoamericana de Municipalistas (UIM) i facilita als expositors del saló una valuosa plataforma de negoci amb els mercats internacionals d’aquella zona.

Quan a Innocamping, ha asseverat que la previsió és rebre un alt nombre de visitants, majoritàriament propietaris i directors de càmpings, i ha destacat també que enguany destaca l’oferta d’instal·lacions fixes per a càmpings (bungalous, mobil-homes), a més de la jornada sobre “Com reduir la dependència del turisme estranger: nous segments de clientela de proximitat” (amb uns 170 inscrits) i el sopar de gala que tindrà lloc al Parador del Roser de Lleida (amb més de 180 assistents). 

De la seva banda Joan Talarn, president de la Diputació de Lleida —qui s’ha referit a Municipàlia, per la seva àmplia oferta, com l’“hipermercat dels alcaldes”—, ha afirmat que el saló complementa l’àrea expositiva amb el seu rol de fòrum de debat per tractar la realitat i les necessitats del municipis. Talarn ha incidit en la jornada “Accions territorials per a l’impuls de l’entorn rural”, organitzada per la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Lleida programada dins de Municipàlia per donar resposta a les inquietuds dels municipis per frenar el despoblament rural. A la jornada s’exposaran les estratègies d’impuls dels municipis rurals amb una combinació de polítiques digitals, d’urbanisme i habitatge. 

La Diputació obrirà també en el marc del saló una “oficina d’informació” per als alcaldes, amb trobades prèviament programades, i on tècnics de Promoció Econòmica assessoraran els municipis sobre com gestionar les ajudes Next Generation i altres programes d’ajuda als pobles, i cedirà també un espai a l’ens GlobaLleida amb emprenedors que ofereixen serveis i equipaments a les administracions.

“El saló representa una promoció econòmica brutal per a la ciutat i el territori de Lleida”. Jaume Saltó, president de la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida, ha destacat l’impacte econòmic de Municipàlia i Innocamping sobre la zona de Lleida, explicant que “ja fa dies que els hotels estan al 100% d’ocupació i encara reben noves sol·licituds”.  

Bernat Solé, delegat territorial del Govern de la Generalitat a Lleida, ha lloat “la valentia del nostre teixit empresarial” per tirar endavant iniciatives firals com aquesta i ha remarcat la importància dels serveis públics, que “han garantit els drets dels ciutadans i ciutadanes durant la pandèmia”.   

Oriol Oró, director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha recordat que Fira de Lleida ha hagut d’habilitar una carpa de 1.000 m2 per tal de donar resposta a la demanda de superfície coberta que està registrant per part d’empreses expositores d’arreu de l’Estat, i s’ha felicitat de que la flexibilització de les mesures d’aforament per part del Procicat permetrà atendre l’alta demanda d’inscripcions a les jornades tècniques.

El certamen ha programat més de 40 activitats paral·leles, entre jornades tècniques, presentacions, conferències, la missió inversa, les trobades de networking internacional i demostracions.

El saló, que se celebra en format presencial, comptarà amb el sistema d’Intel·ligència Artificial inaugurat enguany per Fira de Lleida per aplicar les mesures de control necessàries que garanteixen la seguretat sanitària de visitants i expositors.

 

Els sectors presents al saló

Els sectors presents a Municipàlia són els de les energies renovables i eficiència energètica, automoció i transport, enllumenat de la via pública, tecnologies de la informació, instal·lacions esportives i d’oci, neteja municipal, salut pública i higiene, medi ambient, mobiliari urbà, necròpolis, obres publiques, parcs i jardins, prestacions de serveis, revistes tècniques i publicacions, seguretat i vigilància, senyalització i seguretat de la xarxa viària, tractament d’aigües i residus sòlids urbans i industrials.

 

De la seva banda, Innocamping presentarà una oferta centrada en les instal·lacions esportives i de lleure, piscines i sistemes de depuració, senyalització i il·luminació per led, sistemes de recollida i selecció de residus, jardineria i espais verds, energies renovables, noves tecnologies i tic, seguretat i vigilància, xarxes d’aigües, parcs infantils, prestacions de serveis, bungalows i mobil homes, mobiliari interior i exterior, control d’accés i automatismes i vehicles de serveis.

 

Inauguració i cloenda

La inauguració del certamen tindrà lloc el dimarts, dia 19 d’octubre, a les 17.00 h, i anirà a càrrec de David Rodríguez, secretari de Governs Locals i de Relacions amb l’Aran de la Generalitat de Catalunya, mentre que la cloenda es farà el dijous, dia 21 d’octubre, a les 18.00 h, i anirà a càrrec de Laura Vilagrà, consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya. 

El saló està adreçat exclusivament a visitants professionals i l’entrada és gratuïta, prèvia inscripció. L’horari del saló anirà de 10 a 19 h.

 

 

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.