PASSAT, PRESENT I FUTUR

OPINIÓ. PERE SERRET BESA

Quantes vegades haurem pensat en el passat, allò que estem vivint en el present i allò que pot ser o serà el nostre futur.

Són els tres períodes de la vida, més importants, saber-los tramitar bé i relacionar que no influeixin negativament els uns sobre els altres, és el més hàbil. No ens hem d’aferrar al passat perquè no ens amargui el present ni arruïni el nostre futur. Cal tractar de viure el present sense mals records del passat i sense pors de cara al futur, per ser més feliços a la vida. Mai no hem de permetre que les llàgrimes del nostre passat esborrin el somriure del nostre present. Charles Chaplin, gran humorista i actor ens va deixar aquesta bonica frase: “El temps és el millor autor: sempre troba un final perfecte”.

El temps passa i mai torna enrere, en aquests moments en constants canvis, a les nostres vides, en invariable evolució, sumits en rutines estressants, acabant de passar una pandèmia, països veïns en guerra, hem de ser conscients que hem de lluitar cap al futur. Benjamí Franklin (Gran científic), va manifestar en certa ocasió: “Estimes la vida? Doncs si estimes la vida no malgastis el temps, perquè el temps és el bé que està feta la vida”. Donar-nos importància que el temps se’ns en va és la millor vacuna contra la tristesa.

Hem de viure el present. Ni el passat ni el futur no existeixen. El passat és la base sobre el que es construeix la vida i només en podem parlar per la memòria. De la mateixa manera, el futur encara no ha irromput pel que únicament el predomini imaginari ens permet parlar-ne. En aquest sentit, i resumint hem d’admetre que l’única cosa real és el moment present, on s’encarnen les nostres vivències i com diu un vell refrany. “No deixis per demà el que puguis fer avui”.

PERE SERRET BESA

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.