Mor l’exsíndic d’Aran Carlos Barrera

Havia ocupat el càrrec en dues etapes, del 1995 al 2007 i del 2011 al 2019

Dijous 07 d’abril del 2022, 21:10

Vielha – L’exsíndic d’Aran Carlos Barrera ha mort aquest dijous, segons han confirmat a l’ACN fonts del Conselh Generau d’Aran. Nascut el 3 de desembre del 1950, Barrera era membre de Convergència Democràtica Aranesa, i va ser síndic en dues etapes, del 7 de juny del 1995 al 18 de juny del 2007 i del 18 de juny del 2011 al 18 de juny del 2019, any en què es va retirar de la primera línia política. Cap als anys seixanta va marxar amb la seva família a Barcelona, on va estudiar mestria industrial. El 1972 va tornar a la Vall d’Aran. Durant la transició formà part de l’associació veïnal Es Tersús i d’Unitat d’Aran, amb la qual es presentà a les eleccions municipals de 1979, primer contacte amb l’Ajuntament de Vielha, del qual va ocupar una regidoria.

Aquesta formació passaria a formar part del Partit dels Socialistes de Catalunya i ell es retiraria de la política fins al 1995, quan es va presentar al càrrec de síndic per Convergència Democràtica Aranesa.

La consellera de Drets Socials, Violant Cervera, ha mostrat una «tristesa immensa» pel traspàs de Barrera. «En el record, ens queda la seva vitalitat i tenacitat i ens deixa el llegat de defensa de l’Aran, la seva gent, la seva cultura i la seva llengua. Sempre seràs entre nosaltres», ha escrit a Twitter la consellera.

Un altre que s’ha fet ressò de la mort de l’exsíndic i «amic» ha estat Jordi Turull, que s’ha mostrat «molt colpit» per la notícia i ha recordat que havien compartit «bons moments» i «feina a favor de l’Aran i el seu autogovern». «Una persona alegre i molt intensa. Abraçada immensa a amics i familiars», ha escrit l’exconseller a Twitter.

En un comunicat, el Conselh Generau d’Aran ha recordat que Barrera va exercir com a síndic durant vint anys «treballant per Aran, el seu autogovern i la seva ciutadania amb compromís i lleialtat al territori».

El govern del Conselh Generau d’Aran ha decretat tres dies de dol oficial en tot el territori d’Aran. Durant aquests tres dies, s’ha suspès la celebració de recepcions i actes oficials i les banderes onejaran a mig pal a tots els edificis oficials i dependències del Conselh Generau, així com a les corporacions públiques de la Val d’Aran.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.