Mig centenar de petits productors agroalimentaris s’acullen al pla de Caprabo per donar sortida als seus productes pel Covid19

Caprabo ha ofert els seus supermercats a petits productors, cooperatives agràries sense canals de venda pel Covid19.

Important resposta a la iniciativa de Caprabo en tan sols dos dies

Caprabo ha ofert els seus supermercats a petits productors, cooperatives agràries sense canals de venda pel Covid19.

Iniciativa conjunta amb la Generalitat de Catalunya i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya.

Al seu pla d’ajuda pel Covid19, Caprabo amplia produccions actuals i introdueix nous proveïdors.


Barcelona, 8 d’abril de 2020.- Més de mig centenar de petits productors i cooperatives agroalimentàries s’han acollit a la proposta de Caprabo per comercialitzar les seves produccions, castigades com a conseqüència de la situació d’alerta sanitària pel Covid19.

Caprabo ja estudia les vies més adequades per donar sortida als productes de proximitat del camp de 53 productors de vi, fruita, verdura, xarcuteria, carn, làctics i formatges, entre els més descats, a més de mel, llegums, fruits secs i olis. En total, són productes representatius de 28 comarques catalanes.


Fernando Tercero, Responsable de Proximitat a Caprabo explica: “en una situació com l’actual, des de Caprabo considerem que hem de posar la nostra experiència al servei dels petits productors, sent una ajuda més que els faciliti superar aquests moments.

Per això, al indentificar que molts productors de proximitat havien
perdut els seus canals habituals de comercialització per la situació d’alerta sanitària, hem volgut posar a la seva disposició les 300 botigues de Caprabo”.

“El Programa de Proximitat per Comarques que ja tenim a Caprabo, ens permet una relació molt estreta amb més de 300 productors, als qui ja se’ls ha proposat ampliar la comercialització dels seus productes en els nostres supermercats. A més, pensem que era possible afegir a més empresaris del camp. La iniciativa ha tingut una gran resposta i en dos dies hem rebut més de 50 peticions, en les quals ja estem treballant”, destaca Tercero.

La crida llançada per Caprabo ha rebut el suport de Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya i de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC). El coneixement del sector productiu agroalimentari i l’experiència en distribució de Caprabo han sumat per donar suport a petits productors de camp a la situació d’alerta sanitària pel Covid19. Més de 30 petits productors agroalimentaris s’havien posat en contacte amb Caprabo entre divendres i dilluns passat, mentre que una altra vintena treballen amb la companyia per ampliar la seva comercialització.

“Són productes de qualitat, frescos a la majoria dels casos i de gran valor afegit. Hem obert una nova línia de treball que pensem ajudarà a l’economia en molts aspectes i millorarà l’oferta dels nostres supermercats. Hem de continuar aquest camí de suport als productors de proximitat donant a conèixer als consumidors la producció de cada
territori”, afegeix Fernando Tercero.

Per comarques, destaquen productors procedents del Maresme, Osona, Vallès Oriental, Bages i Segrià. I els productors que han mostrat més interés i necessitat d’obrir canals de venda són els de vins, fruita i verdura, xarcuteria, carn, làctics i formatges.

Producte Productors Comarca d’Orígen

Vi 10 Alt Camp, Empordà, Priorat, Maresme, Alt Penedès, Conca
de Barberà, Urgell, Bages.
Fruita 9 Baix Ebre, Pla de l’Estany, Pla d’Urgell, Alt Urgell, Segrià,
Urgell.
Xarcuteria 8 La Cerdanya, Bages, Alt Urgell, Vallès Oriental.
Carn 6 Berguedà, Anoia, Osona, La Noguera, La Garrotxa.
Verdura 5 Baix Llobregat, Maresme, Vallès Oriental.
Làctics 5 Berguedà, Vallès Oriental, Vallès Occidental, Bages.
Formatge 3 La Garrotxa, Ripollès, Alt Urgell.
Mel, fruits secs, llegums… 7 Vallès Oriental, La Segarra, La Noguera, Baix Ebre, Montsià, Maresme.

Caprabo està treballant amb el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya i amb la FCAC per analitzar en quina situació es troba cada productor i buscar conjuntament les vies d’ajuda més adequades per cada cas.

Programa de Proximitat per Comarques
Caprabo és el supermercat amb més compromís amb la producció de proximitat. Compta amb un Programa de Proximitat per Comarques a través del qual ha donat entrada, des del 2014, a més de 300 petits productors i cooperatives agràries, i a més de 2.600 nous productes a les seves botigues. Treballa amb cada comarca de manera específica, d’acord a la riquesa de la seva producció agroalimentària.

En  aquest àmbit, comercialitza i fomenta el consum dels productes de proximitat a Barcelona i la seva àrea metropolitana, on el consum de productes de proximitat és inferior a la resta de zones de Catalunya.

Mesures de seguretat pel Covid19.

Seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries per fer front al Covid19, els supermercats de Caprabo incorporen mesures de seguretat per prevenir els contagis. Destaquen la distància en cues d’entrada de 2 metres; prioritat de la compra per a gent gran, persones amb discapacitat, embarassades i personal sanitari; aforament limitat a l’interior de la botiga; mampares de separació per a caixes de cobrament; i facilitar guants i desinfectant en la compra, entre d’altres.

Una de les últimes mesures implantades des d’aquesta setmana és l’ús de mampares gorra per als treballadors de les botigues. A més, Caprabo també indica als clients els moments de la jornada amb menor aforament amb l’objectiu que puguin escollir la franja horària que millor s’adapta a cada necessitat.

Caprabo

Caprabo, companyia de supermercats de referència, va néixer a la ciutat de Barcelona l’any 1959. Té una xarxa de més de 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia treballen unes 7.000 persones. Caprabo aposta per la diferenciació a través de la salut, la producció agroalimentària de proximitat, els productes frescos, l’estalvi personalitzat, la varietat i la innovació. Cada dia, més de 200.000 persones compren als supermercats Caprabo i més d’un milió de clients disposen de targeta de fidelització. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de Capraboacasa i ha estat la primera empresa de distribució a llançar al mercat una app de compra. Des de 2007, Caprabo forma part del Grup Eroski, del qual suposa el 18% del negoci.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.