Lidl. Balanç de la companyia a tancament del seu any fiscal i plans de futur al país

L’aposta de Lidl per Espanya el 2022: unes 1.000 noves ocupacions i més de 7.000 M€ en     compres nacionals i expansió per continuar creixent

En un context d’elevada inflació i augments generalitzats de costos, Lidl va posar en el centre a les persones: als seus empleats, amb la signatura del primer conveni col·lectiu del sector que inclou una clàusula de revisió salarial per  garantir el seu poder adquisitiu; i també als seus clients, amb una política de contenció de preus permanent, multiplicant ofertes i promocions addicionals i absorbint part dels sobrecostos a costa dels seus propis marges  

Així mateix, l’any 2022 Lidl va continuar contribuint al desenvolupament sostenible de la indústria agroalimentària espanyola, exercint de gran plataforma de distribució de producte nacional amb compres rècord per valor d’uns 6.700 M€ a més de 900 proveïdors, exportant cada vegada més a una trentena de països

 En paral·lel, l’empresa va continuar també avançant l’any passat en el seu pla d’expansió sostenible a Espanya i va invertir més de 350 M€ en obrir al voltant de 40 punts de venda i impulsar diversos projectes destinats a ampliar la seva xarxa logística en els pròxims anys 

 Fruit de la progressiva confiança del consumidor espanyol, Lidl va apuntalar el 2022 la seva posició com a tercer operador del sector distribució alimentària per quota de mercat i va registrar unes vendes netes de 6.079 M€ 

El 2023, Lidl continua fent passos endavant per garantir el desenvolupament del seu negoci a llarg termini a Espanya, on continuarà generant valor compartit gràcies a la creació de nous llocs de treball, l’obertura de nous establiments i les compres de més producte nacional

Barcelona, 20 de juliol de 2023.- En un context supeditat encara a la plena recuperació econòmica d’Espanya després de la Covid i marcat especialment per la guerra d’Ucraïna, per una elevada inflació i per una escalada generalitzada de costos a nivell internacional –matèries primeres, energia, transport, etc.–, Lidl va redoblar els seus esforços per continuar contribuint de manera decisiva a generar valor compartit i a mantenir intacte el compromís adquirit l’any 1994 amb el consumidor espanyol: oferir sempre una cistella de la compra amb els productes de major qualitat al millor preu del mercat.

Malgrat la seva recent moderació, la inflació derivada de la conjuntura econòmica global i les seves conseqüències per a la butxaca dels ciutadans van ser i continuen sent una de les majors preocupacions de la societat espanyola. Plenament conscients d’això, i com a gran empresa del sector de la distribució alimentària, a Lidl no només tenim el deure sinó també la responsabilitat d’aportar solucions i respondre amb fets davant aquest repte majúscul”, comenta el director general de Lidl Espanya, Claus Grande, qui afegeix que “hem centrat tots els nostres esforços a posar com a prioritat a les persones amb accions que blinden el poder adquisitiu dels nostres empleats i contribueixen a estalviar encara més als nostres clients, i entenem que només així estarem més prop del nostre objectiu de ser la primera opció per a tots ells, sigui com a empresa on treballar o com a cadena de supermercats on confiar la seva cistella de la compra”.

A tancament del seu últim any fiscal –comprès entre el 01/03/2022 i el 28/02/2023–, tant el balanç com els plans de futur de Lidl a Espanya són els següents:

Motor de creació d’ocupació estable i de qualitat

El 2022, Lidl va continuar afermant-se com a motor de creació d’ocupació a Espanya. En aquest sentit, la seva gran capacitat per dinamitzar el mercat laboral es va saldar amb prop de 1.000 nous llocs de treball directes en tot el territori, la qual cosa ja li permet comptar amb una plantilla d’unes 18.500 persones –incrementant-se més d’un 40% en tot just cinc anys, després de sumar unes 5.500 noves ocupacions en total–.

Amb la finalitat de garantir l’estabilitat laboral de tot el seu equip, la companyia va signar l’any passat juntament amb els representants legals dels treballadors el seu III Conveni Col·lectiu. Aquest, vigent durant el període 2022-2025, blinda avanços significatius en els àmbits de la retribució i els drets socials dels seus empleats, situant-se de nou com el marc laboral de referència del sector a Espanya.

Aquest nou conveni contempla, entre altres mesures, un increment salarial mínim d’un 18% per a més de 15.500 treballadors de Lidl durant quatre anys –podent aconseguir fins a un 19% en funció de l’IPC–. Així mateix, i per mantenir en tot moment el poder adquisitiu de la seva plantilla, l’empresa va incorporar per primera vegada una clàusula de revisió salarial de fins a un 4% addicional una vegada vençut aquest conveni –en funció també de l’IPC–. Tenint això en compte, només l’any 2022 la companyia va augmentar un 7% la retribució dels seus empleats –el que va suposar més de 23 M€ d’increment de massa salarial–.

 Més enllà d’això, i en línia encara amb l’aposta de Lidl per l’ocupació estable i de qualitat, el 95% de la seva plantilla a Espanya disposa actualment d’un contracte indefinit. Gràcies a fets com aquest, la cadena de supermercats ha obtingut el segell Top Employer per sisè any consecutiu –sent l’única del sector distribució alimentària a aconseguir-lo–.

Compres i exportacions rècord de producte nacional

El 2022, Lidl va continuar apostant pel desenvolupament sostenible de la indústria agroalimentària espanyola, exercint un paper clau com partner de referència i gran plataforma de distribució dels seus productes amb compres rècord per valor d’uns 6.700 M€ –un 17% més que l’any 2021– a més de 900 proveïdors, arribant a exportar més de la meitat –per valor d’uns 3.500 M€, dada també rècord– a una trentena de països. Amb això, l’empresa acumula compres de producte nacional per valor d’uns 62.000 M€ des de la seva arribada a Espanya l’any 1994.

 Especialment destacades van ser les compres de fruita i verdura d’origen nacional per part de Lidl, el valor de la qual va marcar un nou rècord l’any passat després de superar els 2.700 M€ –un 9% més que l’any 2021–. Això va contribuir a consolidar a la cadena de supermercats com el client número 1 de l’horta espanyola i el principal aliat dels seus negocis a l’hora d’internacionalitzar i posar també en valor la qualitat de tots els seus productes –destinant més d’un 80% de les seves compres de fruita i verdura a exportació–.

  Pla d’expansió sostenible a tot el territori 

Amb l’objectiu d’estar cada vegada més prop del consumidor espanyol, el 2022 Lidl va invertir més de 350 M€ per continuar desplegant el seu pla d’expansió sostenible al país. D’aquesta manera, la companyia va inaugurar unes 40 botigues a tota Espanya i va impulsar diversos projectes per ampliar les seves infraestructures logístiques en els pròxims anys, culminant la construcció de la seva nova plataforma logística a Escúzar (Granada) i adquirint dues noves parcel·les a Constantí (Tarragona) i Villadangos del Páramo (Lleó).

Gràcies a tot això, Lidl compta en l’actualitat amb una xarxa de més de 670 botigues i 12 magatzems a Espanya.

Eficiència, innovació i sostenibilitat al negoci 

L’any 2022, Lidl també va continuar implementant i desenvolupant projectes orientats a incrementar de manera significativa l’eficiència, la innovació i la sostenibilitat al negoci. Algunes de les iniciatives més destacades van ser la cartelleria digital –amb la qual l’empresa eliminarà de manera progressiva tots els cartells de preu impresos en paper, substituint-los per etiquetes electròniques després d’una inversió d’aproximadament 50 M€ i un estalvi de 290 tones anuals de paper–; la bossa antidesaprofitament –amb la qual Lidl posa a la disposició dels seus clients un pack de fruites i verdures que no compleixen amb els estàndards estètics, però sí que són aptes per al seu consum per 3€– o el desenvolupament de la seva app Lidl Plus –el primer programa de fidelització 100% digital del sector que a través del mòbil ofereix promocions addicionals a les ja existents en botiga en forma de cupons descompte, ofertes personalitzades o beneficis amb tercers, i que ja compta amb aproximadament cinc milions d’usuaris registrats a Espanya–.

Contenció de preus i ofertes i promocions per a l’estalvi 

En un context d’elevada inflació i augments generalitzats de costos, Lidl va treballar a consciència amb la finalitat de no traslladar de manera íntegra l’encariment associat a les seves operacions en el preu final de venda dels seus articles i facilitar així al màxim l’estalvi de les famílies espanyoles.

Ho va fer a través d’una política de contenció de preus permanent –mantenint els preus dels seus productes per sota de l’IPC alimentari durant l’any–, multiplicant ofertes i promocions addicionals –invertint uns 125 M€– i absorbint part dels sobrecostos –un 37% en energia i un 20% en transport respecte a l’any 2021, entre altres– a costa dels seus propis marges.

Tercer operador de distribució alimentària

Fruit de la progressiva confiança del consumidor espanyol, l’any 2022 Lidl va aconseguir apuntalar la seva posició com a tercer operador del sector distribució alimentària per quota de mercat al país i va registrar unes vendes netes de 6.079 M€ –un 18% més que l’any 2021–.

Aquest increment en les vendes s’explica per l’evolució de la inflació però també pel creixement orgànic del seu negoci a Espanya, amb l’obertura de nous establiments i un augment tant del nombre de clients com de la despesa a les botigues.

En un any complex marcat per múltiples reptes que impacten en la nostra operativa, hem aconseguit mantenir la nostra senda de creixement sostenible a Espanya sent fidels al nostre compromís amb el client espanyol i donant resposta a les seves necessitats posant a la seva disposició un assortiment amb la millor relació qualitat-preu del mercat”, comenta el director general Corporatiu de Lidl Espanya, Ferran Figueras, qui afegeix que “el 2023 continuem centrant els nostres esforços per continuar sent un referent en contenció de preus i creació de valor compartit amb la societat espanyola fins i tot en condicions adverses”.

  Plans 2023: dic de contenció de preus i creació de valor compartit 

El 2023, Lidl continua fent passos endavant per garantir el desenvolupament del seu negoci a llarg termini a Espanya i manté fermes les prioritats establertes l’any anterior: posar en el centre als seus empleats –incrementant un 5% la seva retribució i amb la perspectiva de crear entorn de 1.000 noves ocupacions– i als seus clients –exercint de nou de dic de contenció de preus per facilitar al màxim el seu estalvi en la cistella de la compra–.

També té previst intensificar el seu vincle amb la indústria agroalimentària espanyola amb més compres i exportacions de producte nacional i continuar desplegant el seu pla d’expansió sostenible a tot el territori amb una inversió d’uns 230 M€ per sumar una vintena de noves botigues i ampliar encara més la seva xarxa logística. Recentment, Lidl ha posat en marxa un magatzem a Escúzar (Granada) després de destinar 88 M€ i crear 250 nous llocs de treball i ha iniciat les obres de la seva futura plataforma logística a Martorell (Barcelona) –la que està cridada a ser la seva major inversió logística de la història a Espanya–, entre altres.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.