No és igual okupar habitatges de propietaris legítims on es genera inseguretat, violència i problemes de convivència que, com abans, davant la falta d’iniciatives de l’Administració, s’okupaven terrenys i habitatges per evitar l’especulació a canvi de plans populars, creatius i integradors (pulmons verds, reformes a canvi d’habitatges, agricultura ecològica, projectes de cohabitatge, etc).
I no es pot generalitzar allò conseqüència d’un model capitalista que nega oportunitats i drets i, contradictòriament, obligacions. Ens deien que ‘liberalitzant’ el sòl els preus baixarien per ‘lliure’ competència, però la ‘liberalització’ es bescanvia per especulació, oligopolis i preus abusius.
Mentre la classe política de tot color participa del sarau o és mera espectadora que esquiva el debat apel·lant a la ‘bona voluntat’ dels propietaris (sense eines contra impagaments i okupacions) o en nom del dret a l’habitatge permet okupar habitatges perjudicant propietaris i veïnatge.
L’adequat seria sumar a la bona voluntat dels propietaris la creació de grans parcs públics d’habitatges a preus justos i una empresa pública per gestionar-los (sumant iniciatives ciutadanes, sindicats i empreses d’economia social i cooperativa) i, anant a l’arrel del problema, regular amb preus justos però amb eines i garanties als propietaris.
Tanmateix cal recordar que l’article 47 de la Constitució senyala el dret a l’habitatge digne i contra la seva especulació, esmentar el paper dels despietats fons voltors internacionals, saber què ha passat amb prou habitatges de protecció oficial i que molts d’aquests a Catalunya deixaran de ser-ho en 5 anys, i què passa amb els habitatges buits de la SAREB producte d’entitats financeres rescatades amb diners públics i que, ja per això, directament s’haurien d’incloure dins aquests parcs públics d’habitatges.
Ja prou de gent sense cases i cases sense gent.
Toni Yus Piazuelo


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.