L’empresa familiar d’Os de Balaguer Torrons i Mel Alemany aporta 300 quilos de mel per a una instal·lació de l’artista Luis Bisbe a la plaça de les Glòries de Barcelona en el marc de l’exposició Beehave de la Fundació Joan Miró

L’obra forma part de les 10 intervencions a la ciutat del projecte ‘Beehave’ de la Fundació Joan Miró de Barcelona, al qual Alemany dóna suport. La instal·lació es podrà veure fins al 17 de juny.

L’obra ‘Beews’ és una de les intervencions a la ciutat que planteja l’exposició ‘Beehave’ de la Fundació Joan Miró de Barcelona, a la qual dóna suport l’empresa d’Os de Balaguer
Bisbe participa, amb nou artistes més, en un projecte amb activitats a l’entorn urbà per ‘pol·linitzar’ l’opinió pública sobre la necessitat de la supervivència de les abelles

FIRMA DE FOTO: © Fundació Joan Miró, Barcelona. Foto: Pere Pratdesaba

Os de Balaguer, 14 de març de 2018.- L’empresa familiar d’Os de Balaguer Torrons i Mel Alemany ha aportat 300 quilos de mel per a la instal·lació ‘Beews’ de l’artista Luis Bisbe, que es podrà veure des d’avui a la plaça de les Glòries de Barcelona. L’obra forma part de les 10 intervencions a la ciutat del projecte ‘Beehave’ de la Fundació Joan Miró de Barcelona, al qual Alemany dóna suport. La instal·lació es podrà veure fins al 17 de juny.

Les intervencions a la ciutat que formen part del projecte ‘Beehave’ comencen aquesta setmana. Al mateix temps, s’inicien una sèrie d’activitats que acompanyen la tasca de pol·linització de l’opinió pública per engegar un debat sobre la convivència entre els humans i les abelles a l’entorn urbà.

‘Beews’, l’obra de Luis Bisbe, intervé en la visió habitual de la ciutat creant finestres de mel a través de les quals es pot reflexionar sobre l’absència de les abelles a les ciutats. Mitjançant un filtre de mel, s’aprecia la bellesa del producte, alhora que es convida a reconfigurar la relació dels humans amb els insectes pol·linitzadors.

El gerent de Torrons i Mel Alemany, Ferran Alemany, considera molt necessària la tasca de pol·linització de l’opinió pública per salvar les abelles i valora la feina artística de Luis Bisbe, que “ens ha permès noves maneres de veure la mel, traient-nos del nostre paradigma clàssic”.

Instal·lació de Luis Bisbe:

‘Beews’
Lloc: Plaça de les Glòries (Gran Via de les Corts Catalanes, davant del Museu del Disseny de Barcelona)
Data: 15/03/2018 – 17/06/2018

Sobre Luis Bisbe:
Luis Bisbe (Màlaga, 1965) és un artista, caracteritzat per observar les paradoxes que sostenen la vida quotidiana. Les seves propostes parteixen de l’estranyament i la ironia i s’aturen en l’equívoc, les contradiccions i el qüestionament de l’evidència. Les seves investigacions plantegen aproximacions inèdites a l’espai, aborden sovint la relació entre el món interior i l’exterior i parteixen del marc expositiu com a material artístic. El treball sobre les il·lusions de la percepció l’ha portat a allunyar-se progressivament de la representació i acostar-se cada cop més al món físic dels objectes.
Bisbe ha fet exposicions individuals al Centre d’Art Santa Mònica, al Museo Patio Herreniano – Museo de Arte Contemporáneo Español de Valladolid, a La Casa Encendida de Madrid, al CAC (Centro de Arte Contemporáneo de Màlaga) i a la Fundació Joan Miró el 2003 i el 2017, entre d’altres.
La seva obra forma part de la col·lecció permanent del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía i s’ha exhibit de forma col·lectiva en diferents edicions d’ARCO, a la Bienal de Arte Paiz 2010 de Ciutat de Guatemala, a l’Image Forum Festival de Tòquio i al Museu de Arte Contemporânea de Niterói de Rio de Janeiro, així com a galeries i centres d’art de Berlín, València, Lima i Sao Paulo, entre d’altres. Actualment viu i treballa a Barcelona.

Alemany: Art, Cultura i Humanitat
Els conceptes ‘Art, cultura, humanitat’ són els tres pilars de l’empresa, sempre tenint com a base la seva fixació al territori del Montsec.

Art, entenent el suport a l’art i la creativitat com a font de creació de noves oportunitats. Alemany aposta per la creativitat per mantenir el vincle amb el territori.
Cultura, entesa com l’aposta de l’empresa per vincular-se a propostes culturals que permetin associar el Montsec a la cultura i per tant, ‘contribuir a crear’ la marca Montsec també en l’àmbit de la cultura.
Humanitat, entesa com la no robotització dels processos industrials de l’empresa. Un dels motius pels quals Alemany ha pogut quedar-se al Montsec és de fet, aquesta aposta estratègica per la humanització.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.