
LA MARXA BTT SECANS DE LA NOGUERA ESTRENA EN FORMAT PRESENCIAL LA SEVA CRONOESCALADA AMB TRIOMFS DE RAÜL CASTELLÓ I NÚRIA LAUCO
Aquest diumenge se celebrarà la marxa no competitiva, que oferirà tres rutes amb unes recorreguts de 15, 35 i 63 kilòmetres.
La Marxa BTT Secans de la Noguera ha celebrat avui la primera de les seves dos jornades, consistent en una cronoescalada individual fins l’ermita de Cérvoles. Raül Castelló i Nuria Lauco han estat els guanyadors d’aquesta prova, que ha aplegat prop d’un centenar de participants.
Organitzada pel Club Esportiu Algerri, la cita ofereix en format presencial dos dies de BTT a l’entorn natural i paisatgístic d’Algerri, Ivars de Noguera i Os de Balaguer. Aquest dissabte, ho ha fet amb l’estrena de la modalitat de cronoescalada individual fins l’ermita de Cérvoles, en el que era una novetat absoluta, ja que es tracta de la primera cronoescalada competitiva de BTT de tot Catalunya. Així, sortint des d’Algerri, els corredors han afrontar un recorregut de 10 kilòmetres i 400 metres de desnivell positiu, 4,5% de pendent mitja i una màxima del 12%.
En la categoria masculina, Raül Castelló (AM Bikes) ha estat el millor amb una marca de 25.36, seguit de Gerard Llop (Cicles Sans), segon amb 26.09, i de Marc Sabater (Q Voler?), tercer amb 26.12. En l’apartat femení, el triomf se l’ha adjudicat Nuria Lauco (Unica Bikes) amb una marca de 34.20, pel davant de Judit Marsiñach (Bike Calaf), segona amb 35.17, i de Mireia Santesmases, tercera amb 35.36.
Demà serà el torn per a la Marxa BTT, amb tres recorreguts de diferent nivell i amb moltes novetats a tots els circuits. Els participants passaran dels 400 metres de la plana dels Secans de la Noguera fins als 1.000 metres d’altitud al capdamunt de Montessor, gaudint de les serres dels vessants de la Noguera Ribagorçana i dels voltants de l’embassament de Santa Anna. Totes les normatives Covid-19 seran aplicades com de reglament de la Federació Catalana.
Entrant en detall en les tres rutes, l’anomenada La Cérvola serà la més llarga, amb 63 kilòmetres de recorregut i 1.800 metres de desnivell positiu, amb camins, corriols, trialeres i pujades de pedra. La ruta mitjana és La Guineu, amb 35 kilòmetres i 900 metres de desnivell plens de camins, corriols i paisatges que et deixaran sense aire. Finalment, la ruta curta, més familiar, serà L’Àguila, amb 15 kilòmetres i 200 metres de desnivell.
Podeu consultar les classificacions de la cronoescalada a: https://www.iter5.cat/resultat.php?idCursa=342&edicio=2021.
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.