La Fundació Princesa de Girona impulsa el talent jove a Lleida amb una jornada d’inspiració i aliances

L’esdeveniment connecta joves, referents i institucions per activar el talent local i generar noves oportunitats

ü  El “Dia del talent” reforça el vincle amb la ciutat com a llegat del Tour del talent, amb una jornada d’inspiració, desenvolupament personal i trobada entre joves i referents

Lleida, 9 d’abril de 2026 – Lleida ha viscut avui una jornada marcada pel talent, la inspiració i la connexió amb la celebració del Dia del talent a Lleida, impulsat per la Fundació Princesa de Girona. L’esdeveniment ha aplegat joves, experts i representants institucionals amb un objectiu compartit: activar el potencial del talent jove i generar noves oportunitats al territori. Organitzat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Lleida, la Fundació Sorigué, AP! Lleida i  Caixa Rural, l’acte també ha servit per apropar els programes de la Fundació a la societat civil, fomentar noves col·laboracions i reforçar l’ecosistema local de suport al talent jove.

Salvador Tasqué, director general de la Fundació Princesa de Girona, ha declarat que “estem molt contents, com a Fundació Princesa de Girona, de tornar a ser a Lleida amb aquesta jornada del Talent Jove, després de l’èxit del Tour del talent 2024, en què milers de joves van poder participar en centenars d’activitats. Amb la voluntat de construir un llegat entre la ciutat i la Fundació, volem que els joves puguin escoltar històries inspiradores, com ha estat el cas avui de la mà de tres premiats de la Fundació, i també apropar tota l’oferta que té la pròpia Fundació en beques, crèdits i programes perquè el màxim nombre de joves, en aquest cas de Lleida, se’n puguin beneficiar. Aquesta és una línia de treball que volem mantenir en aquelles ciutats que s’han vinculat a través del Tour del talent, especialment aquí a Catalunya.” *

Princesa de Girona Inspira i Talent Session: experiència al servei del talent jove

La jornada ha començat a ILERNA Lleida amb la sessió “Princesa de Girona Inspira”, on tres premiats de la Fundació han compartit les seves trajectòries vitals i professionals. L’emprenedor tecnològic Marc Bonavia, Premi Princesa de Girona CreaEmpresa 2011 i cofundador de SITmobile, ha explicat els seus inicis en el sector farmacèutic fins a l’actualitat, dedicat a l’àmbit de la innovació i la tecnologia, posant en valor dues claus essencials del seu recorregut: l’esforç i la facilitat. Bonavia ha subratllat com l’esforç obre portes i impulsa el progrés, però també com allò que fem amb facilitat —allò que ens diferencia i ens aporta energia— és sovint el que permet assolir resultats extraordinaris.

Per la seva banda, la biotecnòloga Patricia Aymà, Premi Princesa de Girona CreaEmpresa 2026 i cofundadora de Benviro, ha reflexionat sobre el paper de l’admiració com a motor de creixement personal i professional, reivindicant la necessitat de practicar-la basant-la en apropar-se, preguntar, escoltar i comprendre. Aymà ha compartit com l’admiració per la ciència —i especialment per les bactèries— ha marcat la seva trajectòria vital, destacant la importància de qüestionar, de ser crítics i aplicar el coneixement per resoldre reptes reals i avançar cap a una indústria més sostenible.

Finalment, la sessió s’ha completat amb la mirada social de Hatim Azahri, Premi Princesa de Girona Social 2026 i fundador de l’associació Joves Units del Poble-sec, que ha compartit la seva història personal i ha posat en relleu la importància de sortir de la zona de confort, fomentar l’autoconeixement i reconèixer tant les fortaleses com les debilitats. Hatim ha reivindicat el valor de l’organització, la constància i el treball en xarxa, així com la capacitat d’inspirar i deixar-se inspirar per generar canvis reals des de l’acció comunitària.

Aquests tres perfils reflecteixen la diversitat i el talent de la comunitat «Generació premiats», formada per més de 90 joves líders que impulsen la transformació social, científica i empresarial des de diferents àmbits.

La jornada ha continuat amb una Talent Session centrada en la gestió i l’educació emocional, amb una aproximació pràctica i inspiradora. L’educador i divulgador Nacho Julià ha reflexionat sobre la resiliència com a competència clau, posant l’accent en la capacitat de decisió personal i en la manera com escollim reaccionar davant de diferents circumstàncies. Julià ha destacat que la resiliència es pot gestionar a través d’eines com la determinació, la claredat de propòsit, l’autoconfiança, la perseverança, la versatilitat, l’optimisme, la connexió amb els altres i l’autodisciplina.

Per la seva banda, l’especialista en creixement personal Maite Vallet ha convidat els joves a entrenar la ment i a enfocar-se en allò que realment volen assolir, subratllant la importància de definir objectius clars, posar-se petits reptes quotidians i incorporar l’hàbit de sortir de la zona de confort. Vallet ha remarcat també el valor de l’agraïment com a eina clau per al benestar i el creixement personal.

La sessió ha culminat amb l’actuació musical de l’artista Paula Frei, vinculada al programa AmplificARTE, que impulsa el benestar emocional dels joves a través de la música, aportant una dimensió emocional i cultural a la jornada.

Aquesta sessió inspiradora ha comptat amb la presència de la coordinadora territorial de Joventut a Lleida, Alt Pirineu i Aran, Blanca Moreno Peña, així com de la delegada del Govern a Lleida, Núria Gil Sisó.

Camí del 20è aniversari

En el camí cap al 20è aniversari de la Fundació Princesa de Girona, el Museu Morera ha acollit aquesta tarda la presentació del Pla estratègic 2026–2029, en un acte institucional que ha reforçat el compromís col·lectiu amb el talent jove.

Hi han participat l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa; la presidenta de la Fundació Sorigué i patrona de la Fundació, Ana Vallés; el subdelegat del Govern de l’Estat a Lleida, José Crespín Gómez; la rectora de la Universitat de Lleida, Maria Àngels Balsells; la presidenta d’AP! Lleida, Laia Rogel;  la directora de la Fundació Caja Rural Aragón, Laura Prada; el director dels serveis territorials d’educació i formació professional, Rubén Mansilla Camps; la directora dels serveis territorials d’Administració Local i Presidència, Emília Chacón Navarro, i el diputat de Cooperació Municipal, Acció Territorial i Medi Ambient de la Diputació de Lleida, Fermí Masot Aymí, entre altres representants del teixit institucional i empresarial de la ciutat.

La trobada ha servit per apropar els programes de la Fundació a la societat civil, generar noves aliances i consolidar un ecosistema de suport al talent jove a la ciutat.

El “Dia del talent” s’ha celebrat en un context especialment rellevant per a Lleida, coincidint amb els Premis AP!Lleida, que enguany han commemorat el seu 20è aniversari i han comptat amb la presència de S. M. la Reina. Amb aquesta iniciativa, la Fundació Princesa de Girona ha reforçat el seu compromís amb el territori i ha contribuït a posicionar Lleida com un pol actiu d’innovació, talent i oportunitats de futur.

 

* Material gràfic i tall de veu Salvador Tasqué, director general de la Fundació Princesa de Girona: https://drive.google.com/drive/folders/1A5YOAwLo5vxBEoK1zlcVCWO2bGuPKsT2?usp=sharing

Peu de foto 1 (Matí), d’esquerra a dreta : Jordi Estruga, director del Tour del talent; Íngrid Aznar, directora dels Premis Princesa de Girona; Hatim Azhari, Premi Princesa de Girona Social 2026; Patricia Aymà, Premi Princesa de Girona CreaEmpresa 2026; Núria Jové, directora d’ILERNA Lleida; Blanca Morera, coordinadora territorial de joventut a Lleida, Alt Pirineu i Aran (Departament de drets socials i inclusió de la Generalitat de Catalunya).

Peu de foto 2 (tarda), d’esquerra a dreta: Maria Àngels Balsells, rectora de la Universitat de Lleida; Hatim Azahri, Premi Princesa de Girona Social 2026; José Crespín Gómez, subdelegat del Govern de l’Estat a Lleida; Laia Rogel, presidenta d’AP! Lleida; Fèlix Larrosa, alcalde de Lleida; Salvador Tasqué, director general de la Fundació Princesa de Girona; Ana Vallés,  presidenta de la Fundació Sorigué; Jordi Estruga, director del Tour del talent; Laura Prada, directora de la Fundació Caja Rural Aragón, i Patricia Aymà, Premi Princesa de Girona CreaEmpresa 2026.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.