ELS CATALANS SÓN ELS QUE MÉS COMPREN ONLINE, 15 PUNTS PER SOBRE DE LA MITJANA ESPANYOLA

Segons les conclusions de l'Enquesta sobre Hàbits de Consum 2020

 El 55 % dels enquestats valora molt la informació nutricional dels productes, 27 punts percentuals més que la mitjana estatal

 Supermercats, botigues de proximitat i mercats municipals predominen pel que fa a lloc habitual de compra

Barcelona, 1 de abril de 2021.- Un 21,45 % dels catalans tria fer les compres de supermercat via online, un percentatge que triplica la mitjana dels enquestats, que se situa en un 6 %, i duplica les preferències per aquest canal del 2018, segons es desprèn de l’Enquesta sobre Hàbits de Consum 2020 de la Taula de Participació Associacions de Consumidors (MPAC). El 68 % dels participants en l’enquesta manté la confiança en aquest tipus de comerç i, un 51 %, el que més valora de la compra online són les ofertes/preus, seguit de la integració amb aplicacions complementàries avalada pel 16,5 % enfront de l’1,5 % de la mitjana estatal. Com a tercera opció, un 11 % es decanta per la rapidesa i la puntualitat. Els supermercats conserven el seu predomini com a lloc habitual de compra i tenen el 34 % del suport dels enquestats, mentre que el 25 % s’inclina pel petit comerç i les petites botigues especialitzades. Els mercats municipals també són una opció important: un 11,56 % enfront del 4 % de mitjana.

Respectuosos amb el medi ambient

En aquest aspecte, el 82 % dels enquestats creu que el malbaratament alimentari és un problema important i, d’aquests, un 73 % fa el possible per evitar-lo. A Catalunya, el gest que més es practica per a aquest fi és ajustar la quantitat de les racions (47 % vs. 24 %) i planificar les compres (23,5 %), mentre que un 22 % afirma no fer res. El 42,36 % dels enquestats considera que la responsabilitat del malbaratament alimentari és compartida amb la societat i tots els agents de la cadena, mentre que el 39 % l’atribueix únicament al consumidor. Per evitar i revertir aquesta situació, el 76 % opta per la separació de residus, un 66 % reutilitza les bosses de plàstic i un 42,5 % compra a granel per minimitzar envasos, un percentatge que crida l’atenció perquè suposa 16 punts percentuals per sobre de la mitjana espanyola.

Mengen variat i surten més

L’alimentació fora de la llar s’ha reduït considerablement per efecte de la pandèmia. Així i tot, els catalans surten a menjar fora un cop a la setmana, amb més assiduïtat que a la resta del territori (47 % vs. 39 %). Per contra, un 24 % no surt mai enfront del 41 % del còmput espanyol. D’acord amb les dades de l’Enquesta de la MPAC, el consumidor és conscient de la importància de l’alimentació per a la seva salut, tant de manera aïllada com en sinergia amb altres qüestions. Beure aigua i menjar fruita i verdura diàriament i de manera molt variada són els tres hàbits que els consumidors consideren més importants per cuidar la dieta.

Poca informació sobre alimentació

De les dades d’aquest estudi es desprèn que més de la meitat dels catalans creu que no té informació suficient sobre alimentació i gran consum (59,5 % enfront del 40,5 % que creu que sí que en té). Amb relació a com es comporten pel que fa a les noves tecnologies, el 33 % busca informació a Internet, xarxes socials i aplicacions específiques enfront del 20,5 % de mitjana.

 Valoren la informació nutricional

Els consumidors catalans valoren molt la informació nutricional dels productes en un 55 % (27 punts percentuals més que la mitjana espanyola) per sobre de la composició, en un 52 %, i de la data de caducitat, en un 46 %. Internet, juntament amb les xarxes socials, la consulta a especialistes i l’etiquetatge del producte són els canals d’informació principals que fan servir per informar-se sobre nutrició i hàbits saludables d’alimentació.

En aquest aspecte, confirmen la necessitat de millorar el disseny i el contingut de les etiquetes dels aliments. Al 52 % dels enquestats els semblen útils, però un 22,28 % ni tan sols les llegeix. Per contra, a un 14 % els semblen confuses enfront del 22,41 % de mitjana estatal. Els agradaria que les etiquetes tinguessin la lletra més gran, fossin més senzilles i continguessin paraules menys tècniques i més imatges i dibuixos.

 Sobre la MPAC

La Taula de Participació (MPAC) és un fòrum de debat i grup de treball format per les confederacions i federacions d’associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE, juntament amb Mercadona. Fundada el 2014, es reuneix periòdicament per debatre temes d’actualitat, noves tendències i hàbits de consum, i amb l’objectiu de proposar solucions conjuntes en l’àmbit del consum i d’establir llaços d’unió entre l’Administració, els consumidors i l’àmbit empresarial.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.