El Tècnics Tributaris de Lleida demanen ampliar els terminis de presentació d’impostos
El fet que els gestors i despatxos professionals siguin declarats serveis essencials no garanteix que es pugui complir amb les obligacions fiscals de forma eficient i efectiva, si no hi ha una ampliació dels terminis per a la presentació d’impostos.
Molts negocis no estan preparats tecnològicament per digitalitzar i fer arribar als despatxos professionals, de forma segura, la documentació necessària per a la presentació dels expedients i/o dels corresponents impostos.
Joan Ramon Vianya i Magda Gràcia delegats a Lleida de l’Associació Professional de Tècnics Tributaris de Catalunya i Balears (APTTCB) insisteixen en la necessitat que l’Administració ampliï els terminis de presentació dels diferents impostos per tal que aquests es puguin gestionar correctament degut a l’actual situació excepcional generada per la pandèmia de la Covid-19.
Els tècnic tributaris lleidatans recorden que “les persones que presten serveis en despatxos i assessories legals, gestories administratives i de graduats socials han estat declarats com a serveis essencials i no són objecte d’aplicació del permís retribuït que regula el Reial decret-llei aprovat pel Consell de Ministres. Tot i així l’Associació Professional de Tècnics Tributaris de Catalunya i Balears (APttCB) adverteix que el fet que el Govern es negui a ampliar els terminis de presentació d’impostos farà que es cometin errors i es perdi efectivitat, tant per la pressió a què estan sotmesos els despatxos professionals i els assessors fiscals i tributaris, com per les limitacions de mobilitat dels seus clients”.
Els Tècnics Tributaris advoquen des de fa temps per les oficines sense paper: tot es fa per correu electrònic, tot s’escaneja, i es limiten les visites a través de telèfon, missatgeria instantània i videoconferències; no obstant això són moltes les petites i mitjanes empreses que encara tenen un llarg camí per recórrer en aquest sentit, i no estan preparats tecnològicament per digitalitzar la seva documentació ni hi va haver temps suficient, en la moratòria de 24 hores que va donar el Govern abans de l’aplicació del Reial decret, d’escanejar i fer arribar, amb facilitat, la documentació necessària per a la presentació dels expedients i/o dels corresponents impostos.
“Encara ara conviuen amb nosaltres els clients, sobretot entre les pimes i les microempreses, que ens presenten factures i comprovants en paper i el fet de no poder lliurar-nos aquest material en qualsevol moment i amb les garanties de seguretat sanitària adequades està dificultant molt la tasca dels assessors fiscals. A més, això pot acabar implicant nombrosos ajornaments i la pèrdua d’efectivitat a l’hora de complir amb les obligacions tributàries”, explica per la seva banda Joan Torres Torres, president i delegat d’Eivissa de l’APttCB.
El volum de feina i la pressió a què estan abocats aquests dies els despatxos professionals genera situacions gairebé dramàtiques. Quan els despatxos encara estan immersos en la presentació d’ERTOS, la sol·licitud d’ajuts per als autònoms, així com el tancament de l’IVA i de l’IRPF del primer trimestre, arriba d’una manera imminent la Campanya de la Renda, que va començar oficialment ahir, dia 1 d’abril, amb la presentació de les declaracions per Internet.
Tot i així, el Govern continua sense donar resposta a les peticions dels diversos col·lectius professionals, entre els quals es troba l’Associació Professional de Tècnics Tributaris de Catalunya i Balears (APttCB), d’interrompre o prolongar el termini per a la presentació de declaracions i autoliquidacions tributàries.
“Els professionals tècnics tributaris ens sentim maltractats per l’Administració quan som una figura essencial que donem suport a les empreses, perquè puguin seguir endavant i gestionar el seu negoci; especialment ara, quan hem d’aconsellar i tramitar el procés de presentació d’ERTOs, elaborar nòmines i complir amb les obligacions fiscals i laborals, en definitiva, donant suport personal i consell professional a pimes, microempreses i autònoms”, manté Joan Torres Torres.
“Creiem que el problema sanitari està per sobre de tot. I és justament aquesta percepció una de les raons per les quals demanem a l’administració l’ajornament dels impostos, per la impossibilitat de poder aportar la documentació físicament”, sentencia el president de l’APttCB.
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.