El subdelegat de Govern a Lleida, visita el Solsonès
COMUNICAT. SUBDELEGACIO DEL GOVERN A LLEIDA
José Crespín, s’ha desplaçat al Solsonès per mantenir un primer contacte amb la nova alcaldessa de Solsona, Judit Gisbert, que va prendre possessió del càrrec aquest passat mes de setembre. Posteriorment, Crespín també s’ha reunit amb l’alcalde d’Olius, Antoni Márquez.
A l’ajuntament de Solsona, el subdelegat del Govern i l’alcaldessa han abordat projectes de futur que el consistori té a l’agenda municipal com ara el projecte per potenciar la competitivitat del comerç no sedentari o ambulant a Solsona que serà finançat íntegrament amb els fons europeus de recuperació Next Generation amb 400.258 euros.
Aquest projecte i altres 109 a tot el país, 12 d’ells a Catalunya, va ser aprovat a finals de desembre passat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, amb el consens de les comunitats autònomes, per donar suport al sector del comerç amb l’objectiu, tal com ha explicat el subdelegat, “de potenciar i impulsar la seva transformació per aconseguir més competitivitat, sostenibilitat i resiliència”.
Les ajudes públiques previstes per als 110 projectes aprovats a Espanya sumen 103,12 milions d’euros, dels quals 13,8 M€ corresponen als 12 projectes aprovats a Catalunya.
José Crespín ha valorat molt positivament el projecte ja que “el comerç forma part de la identitat de les nostres ciutats i pobles” i ha assenyalat que els fons europeus assignats han de permetre recuperar l’activitat econòmica anterior a la pandèmia amb “l’adequació de les infraestructures, la implementació d’estratègies de captació i fidelització de clients, una major presència de productes locals i de quilòmetre 0 i l’impuls d’actuacions orientades a reduir l’impacte ambiental de l’activitat comercial ambulant”.
Els fons europeus assignats al projecte de Solsona contemplen fins a 18 actuacions en tres zones urbanes amb alta densitat comercial com són les situades al voltant dels carrers Castell, Sant Miquel i Bòfia Comercial, així com a la zona del mercat ambulant de la ciutat. Les previsions són que el conjunt de les actuacions previstes comportin beneficis en el conjunt del sector comercial de Solsona.
Posteriorment, el subdelegat José Crespín s’ha traslladat a l’ajuntament d’Olius on s’ha reunit amb l’alcalde Antoni Márquez per conèixer les qüestions d’interès d’aquest municipi solsonenc.
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.