El Ple de la Paeria avala la regulació que prohibeix circular els patinets elèctrics per calçades i voreres

L'Ajuntament de Lleida fa una aposta "ferma" per al desplegament de zones 20 i 30 a la ciutat

El Govern municipal defensa la transparència i la bona gestió a la Paeria
PLE DE LA CORPORACIÓ

ACN Lleida .- El Ple de l’Ajuntament de Lleida corresponent al mes de març ha aprovat aquest divendres de manera definitiva la modificació de l’article 59 del text de l’ordenança municipal de circulació de vianants i vehicles de Lleida, que afecta vehicles de mobilitat personal (VMP) i cicles de més de dues rodes (moguts per força muscular o energia elèctrica), com ara patinets, segways o biciletes a motor, cada cop més freqüents a la ciutat.

Entre altres restriccions que introdueix la normativa, els patinets elèctrics no podran circular a partir d’ara per les voreres ni calçades, exceptuant aquelles calçades qualificades com a zona 30. La modificació de l’ordenança s’ha aprovat amb els vots del PSC, Cs i PP, mentre el PDeCAT, ERC i la Crida han votat en contra, i el Comú s’ha abstingut.

Segons la nova normativa, en general, no podran circular per voreres, llevat que la senyalització ho permeti, cap d’aquests vehicles de mobilitat personal, excepte aquells d’empreses de repartiment, per fer la càrrega i descàrrega. Sí podran circular per parcs, rambles i places, zones 20 i 30 i carrils bici. És a dir, la circulació anirà en funció de la tipologia del vehicle. El criteri general indica que aquesta tipologia de VMP podrà circular per parcs, rambles i places, zones 20 i 30 i carrils bici, a més a més de corredors especialment dissenyats per circular a la calçada.

L’alcalde Fèlix Larrosa ha assenyalat que «amb la nova normativa hem establert per quins llocs podran circular aquests tipus de vehicles, ja sigui per carrils bicicleta o en altres indrets de mobilitat compartida». L’objectiu és, segons l’alcalde, «guanyar en termes de seguretat a la via pública amb l’ordenació dels diferents elements de mobilitat existents, donat que cada cop hi ha més inquietuds per part de la ciutadania al respecte».

«Amb aquesta nova regulació donem prioritat absoluta a la seguretat dels vianants, en especial a la gent gran, que tenen menys capacitat de reacció davant la possible aparició de vehicles a motor a les voreres», ha dit Larrosa. «A la mateixa vegada, ordenem la mobilitat a la ciutat i regulem la convivència dels diferents col·lectius i tipologia de vehicles existents», ha conclòs l’alcalde de Lleida.

Cal destacar que les bicicletes queden al marge d’aquesta modificació i des de la Paeria s’està en contacte que amb els col·lectius d’usuaris de la bici per altres aspectes que afecten de manera més general la normativa.

Aposta ferma de la Paeria per al desplegament de zones 20 i 30 a Lleida

Larrosa ha explicat que la Paeria està fent una ferma aposta per desplegar zones 20 i zones 30 a la ciutat -això ja és una realitat al Centre Històric-, on tots aquests elements de mobilitat personals hi podrien circular i, també, està implantant corredors que permetran l’ús dels patinets per les calçades. En aquest sentit la nova ordenança, tal i com està redactada, més les zones de pacificació que es crearan en breu, permetran la mobilitat sostenible en gran part de la ciutat.

La Paeria estudia sistemes de lloguer de patinets a la ciutat

L’alcalde de Lleida ha anunciat que la Paeria té actualment sobre la taula diverses propostes d’empreses privades que estan interessades en implantar sistemes de lloguer de patinets a la ciutat. Segons ha explicat, en aquests moments, els tècnics de mobilitat estan valorant i estudiant quins són els models més adients per implantar en una ciutat com Lleida, i també s’està reflexionant sobre el sistema d’aparcament que haurien de tenir aquests tipologia de vehicle.

El Ple de la Paeria reclama l’institut de Cappont i dona suport als Bombers

D’altra banda, el Ple de l’Ajuntament de Lleida ha aprovat la moció presentada per l’Associació de Veïns de Cappont que reclama la millora dels recursos educatius per a aquest barri, entre les quals, la construcció de l’Institut de Secundària. Entre altres punts, l’entitat veïnal demana que el barri sigui una única zona escolar, un augment de les places d’escoles bressol i la màxima col·laboració institucional per donar resposta a les necessitats educatives del barri, on destaquen la dotació del reivindicat institut. La presidenta de l’Associació de Veïns de Cappont, Veni Ros, ha presentat la moció en nom de l’entitat, que ha rebut el suport de tots els grups polítics, tot i que ERC s’ha abstingut en el punt relatiu a la petició de l’institut.

La sessió també ha donat llum verda a una moció per sol·licitar la millora de les condicions laborals, recursos humans i equips al cos de Bombers de la Generalitat. El text s’ha aprovat per unanimitat. Fèlix Larrosa ha destacat la petició per carta que va fer al conseller d’Interior, Miquel Buch, perquè el departament augmenti els efectius, tant de Mossos com de Bombers, a la ciutat de Lleida i ha assegurat que des de la Paeria es continuarà reivindicant aquest increment.

També s’ha aprovat la moció presentada per la Crida per Lleida-CUP per «declarar Lleida ciutat lliure de feixisme i en favor de la convivència en la diversitat». La moció ha prosperat amb el suport de PSC, PDeCAT, Cs, ERC, Crida i Comú i l’abstenció del PP. Així mateix, el Ple ha avalat la moció del Comú en defensa dels drets digitals i també s’ha aprovat, amb el suport unànime dels grups municipals, la presentada per ERC-Avancem per millorar la seguretat de l’N-240. El text insta la Paeria a demanar a Foment la no renovació de la concessió de l’AP-2, i a la Generalitat que durant aquest dos anys i mig que falten per al venciment obligui els camions a desviar-se de l’N-240 cap a l’AP-2 entre les Borges Blanques i Lleida-Soses, amb una bonificació.

Finalment, el Ple ha rebutjat, amb els votcs en contra del PSC, Cs i PP, la moció presentada pel PDeCAT, Crida i Comú que defensava conservar i protegir el bosc del carrer Palauet de la Bordeta, recollint la demanda de la plataforma ‘Per una Bordeta amb empenta’.

L’alcalde Fèlix Larrosa, ha reiterat que l’actuació municipal preveu la urbanització d’una zona verda de 30.500 metres quadrats, amb habitatges de protecció pública per afavorir l’emancipació del jovent. «Vostès volen defensar el Bosquet i nosaltres volem que sigui més gran», ha sentenciat Larrosa, i ha retret que «es vulgui capgirar la informació i dir el contrari». L’alcalde ha assegurat que la Paeria no pagarà els 20 milions d’euros per a les expropiacions del sector del carrer Palauet, per mantenir-ho com està i on ara es planteja aquesta ordenació que contempla un parc més gran, habitatges i el nou traçat del vial Víctor Torres, entre altres.

 

 

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.