Tot sovint el present te a veure amb el passat. A principis dels anys 1970, el sistema polític, sostingut pels grans poders econòmics, que fins aquell moment havien estat els sostenidors del règim durant els quaranta de dictadura franquista, en aquells moments Franco ja no els era rentable i buscaven un recanvi de nova planta que aparentés diferent, però en el fons impedís un canvi que desterrés tanta desigualtat. O sigui, moure fitxa perquè tot continues igual. No els interessava implantar una vertadera democràcia que substituís una de feta a la mida dels grans poders econòmics.
En aquets moments, la situació política del país ens mostra quantitat d’incongruències que, ben analitzades, condueixen entendre els resultats electorals del 21-D:
Que el partit iniciat pels que fins ara han estat dictant al govern la política a seguir, hagin guanyat les eleccions.
Que una elevada quantitat de vots els han aconseguit en zones industrials poblada per treballadors que res tenen a veure amb partits de caire conservador.
Que una població, cansada d’un govern que durant anys a realitzant malversació i corrupció, encara que sigui en diferent denominació, no deixa de ser l’hereu de fets escandalosos, hagi estat una de les formacions més votades.
Contradiccions que auguren una situació de continuisme que no farà més que perdre el temps mentre la crítica situació d’una bona part de la població clama solucions urgents. Solucions que Rajoy, amb la seva política, no pot donar. Motiu pel qual el president del PP ja no interessa als poders fàctics i han decidit abocar tota la potencia dels mitjans d’informació, privats i públics a les seves mans, a realçar, en temps record, un partit que actuí a la seva satisfacció. I un altre que han utilitzat l’oblit del seu passat. Resumint, el Rajoy ja no interessa als que fins ara han regit el poder a l’ombra.
Ventura Margó
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.