Consells per protegir el teu vehicle (i la teva seguretat) durant el temporal de neu i fred

Consells per escollir el tipus de cadenes. Quan és millor optar pels pneumàtics d’hivern...

En plena alerta pel temporal de neu i fred que afecta Catalunya, extremar les precaucions a la carretera és un factor clau per evitar ensurts i visites inesperades al taller. Per a que la neu no sigui un obstacle, tant en el teu dia a dia com a l’hora de gaudir d’una escapada de cap de setmana, Rodi Motor Services recomana:

Resguardar el teu vehicle i revisar els seus components essencials per a protegir el seu sistema d’arrencada

Una de les funcions que es veu més afectada per les baixes temperatures és el sistema d’arrencada del vehicle. Per a protegir-lo, la premissa bàsica és aparcar el cotxe en un garatge, sobretot durant la nit. Quan no sigui possible, Rodi Motor Services recomana aparcar-lo en un lloc resguardat del vent i la neu, així com assegurar-se que els filtres de combustible i d’aire estiguin en bon estat, especialment quan el vehicle ha passat varies hores exposat al fred.

Un altre element que pot presentar problemes per arrencar és la bateria. Si el vehicle ha estat exposat a temperatures baixes durant moltes hores, Rodi Motor Services aconsella passar un drap calent i sec sobre la bateria del cotxe uns minuts abans d’encendre el motor per facilitar l’arrencada. Tampoc s’ha d’oblidar l’oli, ja que pot arribar a congelar-se si no està en bon estat o no resisteix bé el fred. En aquests casos, convé optar per olis multi grau o menys viscosos, sempre tenint en compte el tipus d’oli que recomana el fabricant del vehicle.

Per ultimar la seguretat, no està de més revisar el líquid refrigerant, que s’encarrega de que el mateix líquid del vehicle no es congeli, a més d’evitar que les peces que estan en contacte amb ell es deteriorin o s’oxidin. Aquest ha de substituir-se, com a molt, cada tres anys o cada 60.000 quilòmetres.

Consells per escollir el tipus de cadenes

Pel que fa a la seguretat de la conducció durant els dies de neu, poden sorgir dubtes en el moment d’escollir les cadenes. El debat sol estar entre les de tela o les tradicionals de metall, que també es coneixen com a cadenes d’aranya. Les cadenes de tela són una alternativa a les cadenes tradicionals per circular sobre la neu en ocasions puntuals. Aquest tipus de cadenes proporcionen l’adherència necessària per circular per carreteres nevades o inclús amb gel, són més fàcils de col·locar que les d’aranya i suposen un estalvi de temps fins a quatre vegades major que les tradicionals. Són cadenes més lleugeres i, al no tenir elements metàl·lics, no degraden el pneumàtic ni s’oxiden.

La bona adherència transversal de les cadenes de tela evita lliscaments, però no estan pensades per a fer-ne un ús intensiu, ni és recomanable circular a més de 50 km/h. També cal assegurar-se de la mesura exacta dels pneumàtics perquè, a diferència de les metàl·liques, les cadenes tèxtils no accepten reajustaments mitjançant tensors. Les cadenes d’aranya, en canvi, disposen d’una major direccionalitat i adherència longitudinal en pendent i, encara que són més difícils de col·locar, s’adapten a una gran varietat de condicions.

Quan és millor optar pels pneumàtics d’hivern

Segons Rodi Motor Services, per als conductors que circulen habitualment amb neu o sobre un paviment amb pujades pronunciades el més indicat són els pneumàtics d’hivern. Al contrari d’algunes creences, aquest tipus de pneumàtics no només s’utilitzen en situacions extremes, sinó que són adequats per millorar la seguretat en condicions de pluja o fang i amb temperatures inferiors a 7ºC.

Malgrat que la despesa econòmica inicial és superior, la cadena de postvenda d’automòbil explica que els pneumàtics d’estiu utilitzats en condicions hivernals pateixen un major desgast i, en conseqüència, la seva vida útil es redueix. Per tant, si quan arriba el moment es canvien els pneumàtics d’estiu pels d’hivern i es guarden adequadament, ambdós jocs de cobertes prolongaran la seva vida útil i suposaran un estalvi a mitjà termini per al conductor.

Sobre Rodi Motor Services

La cadena de centres de mecànica integral de l’automòbil RODI va néixer l’any 1990 a Lleida. A finals del 2013 van redissenyar la seva estratègia de negoci i van passar a dir-se RODI MOTOR SERVICES, mantenint els objectius i l’esperit de l’empresa: servei integral al client, proximitat i accessibilitat. L’evolució i el creixement constant han provocat que, a dia d’avui, RODI MOTOR SERVICES sigui una empresa de referència líder del sector de l’automòbil a Catalunya, Aragó i Canàries. Amb més de 1.000 empleats, una estructura de més de 130 centres i més de 100 vehicles d’assistència en carretera, el grup dóna servei a més de 280.000 clients.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.