Carles Gibert, denuncia que el municipi de la Granadella no disposa ni de plans d’evacuació, ni de sistemes per avisar a la població en el cas d’una emergència nuclear.

El senador d’Esquerra Republicana, Miquel Aubà, expressa al govern espanyol la necessitat de fer un simulacre d’emergència nuclear.

L’alcalde del municipi garriguenc de la Granadella, Carles Gibert, ha denunciat avui l’abandonament que sofreixen per part de l’estat espanyol la cinquantena de municipis del sud de les Terres de Lleida i de Tarragona situats en els perímetres d’emergència de la central nuclear d’Ascó.
Gibert, com ja ho han fet la resta d’alcaldes i alcaldesses d’Esquerra Republicana de municipis afectats per la proximitat de les centrals nuclears, ha expressat amb rotunditat i duresa la total indefensió dels veïns i les veïnes de la Granadella davant d’una possible alerta de la central, ‘no tenim cap mena de protocol o instruccions de com hem de reaccionar en el cas d’una emergència nuclear i els plans que tenim d’evacuació estan totalment caducats’.
De la mateixa manera, el republicà també ha denunciat la manca de sistemes tècnics a l’hora d’haver de procedir a una possible evacuació al no disposar en el municipi ‘de cap sistema d’alarma nuclear, motiu pel qual no sabem com podem cridar o avisar a la població en el cas d’una emergència nuclear d’una central con la d’Ascó, que a hores d’ara ja hauria d’estar tancada’.
Els alcaldes i alcaldesses republicans del territori consideren que cal una inversió en matèria de seguretat, per poder fer front a possibles incidents que es puguin produir. Una situació que es pot veure agreujada per l’envelliment de les centrals. Alhora que consideren que el canvi de Govern a l’Estat Espanyol pot ser una bona oportunitat per reivindicar aquestes mesures que en els últims 30 anys han suposat una deixadesa de funcions per part dels diferents governants.
En aquest sentit, el senador d’Esquerra Republicana, Miquel Aubà ha aconseguit avui, en el marc de la sessió de la comissió per a la Transició Ecològica arrencar el compromís de la ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, de parlar amb el ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, sobre la necessitat de realitzar en breu un simulacre d’emergència nuclear.
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.