CaixaBank activa la seva primera Setmana Social digital, amb prop de 200 activitats de voluntariat per a empleats i clients de l’entitat

A Lleida, la Setmana Social s’articularà a través de compres solidàries a entitats que donen suport a persones amb discapacitat per promoure un consum més solidari.

A causa de la situació actual provocada per la Covid-19, l’entitat adopta un nou format per a la seva Setmana Social i activa un ampli programa de propostes de voluntariat no presencials.

El programa s’organitza en col·laboració amb prop de 100 entitats socials de tota Espanya.

A Lleida, la Setmana Social s’articularà a través de compres solidàries a entitats que donen suport a persones amb discapacitat per promoure un consum més solidari.

A les edicions presencials celebrades fins ara, les Setmanes Socials de CaixaBank han generat més de 70.000 participacions a projectes de suport a col·lectius vulnerables.

Lleida, 16 d’octubre del 2020. 

CaixaBank ha posat en marxa una nova edició de la seva Setmana Social que, per primera vegada a la seva història, es desenvoluparà majoritàriament de manera digital, arran de la crisi provocada per la Covid-19. Aquesta iniciativa té l’objectiu d’involucrar a empleats i clients del Grup CaixaBank i Fundació “la Caixa” en l’atenció als col·lectius més vulnerables, en col·laboració amb múltiples entitats socials de tota Espanya. 

Per això, del 17 al 25 d’octubre els participants de la Setmana Social de CaixaBank podran formar part de prop de 200 activitats de voluntariat impulsades conjuntament amb unes 100 entitats socials de tota Espanya. 

Aquesta iniciativa, que els anys anteriors ha comptat amb més de 70.000 participacions de voluntaris a més de 20.000 activitats, és un dels elements clau que concreta la vocació social tradicional del banc.

L’Associació de Voluntaris de “la Caixa”, amb milers d’adherits que exerceixen el voluntariat durant tot l’any, és el vehicle a través del qual es canalitza l’acció.

200 activitats de la Setmana Social

Per aquesta edició virtual de la Setmana Social, s’han programat un ampli ventall d’activitats a totes les províncies d’Espanya. Al tractar-se d’accions digitals, els participants podran accedir a les activitats que més els interessin encara que estiguin a una zona geogràfica diferent a la seva.

El voluntariat digital es combinarà amb activitats presencials imprescindibles a determinats projectes socials.

Entre totes les iniciatives previstes, destaquen les de neteja del medi ambient, la reforestació de zones danyades, el desenvolupament de tallers de gel hidroalcohòlic, el contacte amb els nostres familiars de més edat, la reducció de les escombraries digitals per disminuir el consum d’energia en els servidors informàtics, la connexió virtual amb aquells que sofreixen solitud, l’enviament de dibuixos dels més petits a residències per empatitzar amb aquest col·lectiu, l’organització de tallers de reciclatge i estalvi de consum, així com la cobertura d’altres necessitats locals.

La proposta completa d’activitats i la seva evolució es poden seguir a través de www.voluntarioslacaixa.org. Al mateix temps, les persones implicades poden explicar les seves experiències i seguir altres publicacions amb el hashtag #SetmanaSocialDigital i #VoluntarislaCaixa.

 

La setmana social a Lleida 

 

A Lleida, la Setmana Social s’articularà a través de compres solidàries a entitats que donen suport a persones amb discapacitat per promoure un consum més solidari.

 

Sobre la promoció del Voluntariat de CaixaBank

Acció Social de CaixaBank impulsa, a través de l’Associació de Voluntaris ”la Caixa”, el seu Programa de Voluntariat Corporatiu, format per empleats en actiu de l’entitat i el seu grup, de la Fundació “la Caixa”, de jubilats i prejubilats d’ambdues organitzacions, així com d’amics, familiars i clients. 

L’any 2020, aquesta iniciativa ha complert el seu quinzè aniversari de tasca solidària. El 2019, al voltant de 5.800 persones compromeses van formar part del voluntariat actiu de ”la Caixa”, participant a més de 7.000 activitats solidàries. Gràcies a això, s’ha contribuït a ajudar a més de 350.000 persones vulnerables de tot el país en matèria d’educació financera i inserció laboral, salut, pobresa infantil i altres.

CaixaBank, referent en banca socialment responsable

CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. Fruit de l’herència que ha rebut, l’entitat, referent en banca socialment responsable, manté una actitud de servei als seus clients i a tota la societat en general. 

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank, present al 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants i al 94% de les de més de 5.000, pot fer costat a la Fundació “la Caixa” amb la seva tasca social, detectant necessitats d’entitats socials locals i canalitzant una part de la seva Obra Social. La col·laboració entre ambdues institucions fa possible que milers de petites i mitjanes entitats socials solidàries puguin accedir a ajudes econòmiques per tirar endavant els seus projectes.

En el marc de la pandèmia, Acció Social de CaixaBank i la Fundació “la Caixa” han organitzat una campanya de recollida de fons per ajudar als bancs d’aliments, desbordats per la crisi del coronavirus, que ha superat els 3,4 milions d’euros. 

 

CaixaBank és l’única entitat que ofereix microcrèdits a persones amb garantia personal i sense avals, a través de MicroBank, per ajudar-los a impulsar els seus projectes.

L’actuació responsable de CaixaBank ha estat reconeguda pels principals organismes internacionals. El Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundials en termes de responsabilitat corporativa. L’organització internacional CDP, per la seva part, la inclou com a empresa líder contra el canvi climàtic. A més, Nacions Unides ha atorgat a les seves filials VidaCaixa i CaixaBank Asset Management la màxima qualificació (A+) en inversió sostenible.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.