Alfred Bosch dimiteix de conseller per la gestió del cas de presumpte assetjament a Exteriors

L'Executiva d'ERC pressumeix d'haver "actuat" davant uns fets "greus": "No podem tenir cap mena de tolerància"

ACN Barcelona .- El fins ara conseller d’Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, Alfred Bosch, plega. Després d’una reunió extraordinària de l’Executiva nacional d’Esquerra, el republicà ha anunciat que presenta la dimissió com a membre del Govern per la gestió que s’ha fet del presumpte cas d’assetjament sexual protagonitzat pel que fos el seu cap de gabinet. La dirigent d’ERC Marta Vilalta ha pressumit que l’Executiva d’ERC ha «actuat» davant uns fets «greus»: «No podem tenir cap mena de tolerància». Bosch, en dimitir, ha admés que «fa més servei marxant» que seguint al Govern.

La decisió arriba després que el diari Ara destapés el cas i expliqués que s’havia fet cessar el suposat responsable dels episodis d’assetjament però sense que s’apliquessin totes les mesures que el protocol de la Generalitat té previst. Al matí d’aquest dilluns, el president de la Generalitat, Quim Torra, ha convocat Bosch al Palau per demanar-li explicacions i comunicar-li que iniciaria accions per investigar el cas des de Funció Pública. Precisament el conseller responsable de la cartera dels treballadors de la Generalitat, Jordi Puigneró, també s’ha manifestat en aquest sentit, tot acusant Exteriors de «prendre decisions unilaterals» i de no informar Administració Pública del cas d’assetjament.

Des de JxCat, Catalunya en Comú, Cs i el PSC també han reclamat explicacions a Bosch al llarg del dia, tot demanant extremar les mesures necessàries de protecció de la víctima i l’aplicació dels protocols. Des d’ERC, al matí ja havien reunit l’Executiva per a després reivindicar en roda de premsa haver estat «contundent» amb el cessament del cap de gabinet del conseller d’Exteriors. La secretària general adjunta d’ERC, Marta Vilalta, havia apuntat que l’alt càrrec va ser cessat fa un mes i mig i que el partit el va suspendre de militància. La republicana havia explicat que davant la situació de «gravetat» es va decidir apartar el cap de gabinet i obrir-ne un expedient intern a ERC. Vilalta ha dit també que avalaven la decisió de Bosch d’apartar l’alt càrrec i ha apuntat que es va prendre conjuntament. Per últim, havia admès que hi ha aspectes interns a millorar en els protocols i que hi hauria espai per fer «autocrítica»

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.