Assaig de l’Orquestra Julià Carbonell per a la pel·lícula inaugural d’Animac 2018

El cinema-concert “Animació per a les Quatre Estacions de Vivaldi” inaugurarà dijous el 22è Animac, que fins diumenge projectarà més de 300 títols i comptarà, entre altres, amb la presència de Normand Roger, creador de les bandes sonores de pel·lícules de Frédéric Back o de Michaël Dudok de Wit, o Zacarías M. de la Riva, compositor de la de Tadeo Jones

L’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida (OJC) està fent els últims assajos per preparar la banda sonora del cinema-concert que oferirà aquest dijous a la Llotja per inaugurar l’Animac 2018, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, organitzada per l’Ajuntament de Lleida. La tinent d’alcalde Montse Parra i la directora del festival, Carolina López, han assistit aquest dilluns a l’assaig que l’OJC ha fet d’“Animació per a les Quatre Estacions de Vivaldi”, que s’estrenarà internacionalment a Lleida i compta amb Joan Espina com a violí solista, sota la direcció d’Alfons Reverté. És un film animat compost de quatre peces, una per cada estació, realitzades per quatre grans animadors independents. El film el va aixecar el productor japonès Mitsuko Okamoto, en col·laboració amb l’oscaritzat director Koji Yamamura, via una campanya de crowdfunding llançada el passat estiu. El projecte va néixer sota l’empara de la Tokyo University of the Arts, on Okamoto i Yamamura en són professors del departament d’animació.

Montse Parra ha afirmat que ja és un èxit que l’edició d’enguany, que té la música com a fil conductor, compti amb l’OJC per al concert inaugural. Parra ha recordat que la música i l’animació han interactuat en altres ocasions a Animac, com quan va actuar en directe Mishima. La tinent d’alcalde ha explicat que diverses activitats del programa giren entorn al món musical i que el resultat d’alguns tallers es podrà veure a la Cloenda de la mostra.

El director de l’OJC, Alfons Reverté, ha assegurat que el cinema-concert de dijous és una experiència enriquidora i que feia temps que volien treballar amb Animac, “un festival de referència”. Reverté ha posat en relleu el projecte perquè combina l’art visual amb un clàssic, fent un “assemblatge perfecte” lligant l’època tecnològica amb els recursos d’aquella època. A més d’assajar, Reverté ha explicat que es va una “segona capa d’assaig” per encaixar amb els vídeos, que es poden adaptar a la partitura, alhora que la partitura també s’adapta a la imatge. És a dir, l’adaptació no és només de la música, sinó que hi ha interacció entre imatge i so.

La descripció de la tecnologia i l’autoria de les diferents peces ha anat a càrrec de la directora d’Animac. López ha remarcat que la producció japonesa s’estrena fora de Tokyo i que la tecnologia, que és la del “mapping”, que s’utilitza de manera innovadora en aquest tipus d’esdeveniment.

El film consta de quatre curtmetratges musical, dos d’ells figuratius, els altres dos d’animació abstracta, en la més pura tradició d’animació d’avantguarda . Estan realitzats per alguns dels animadors independents més internacionals i reconeguts del moment

-Anna Budanova, una de les joves promeses de l’animació russa, que estarà present en al inauguració, és la responsable del segment “La Primavera”. En la seva primera animació no narrativa i abstracta, Budanova ha combinat macrofotografia d’objectes i il·lustracions digitals amb la fi de transmetre la vivacitat de la primavera.

-“L’Estiu” corre a càrrec del matrimoni d’animadors estonians Olga i Priit Pärn, aquest darrer considerat una llegenda de l’animació surreal i subversiva. Els Pärn han emprat una combinació de tècniques artesanals com dibuix en carbonet, pintures acríliques, i cut-out – tot plegat fotografiat frame a frame sobre paper o vidre.

-Els arbres perdran les fulles sota la mà de l’animador japonès Atsushi Wada, qui donarà vida a “La Tardor”. Wada s’ha pres la llicència d’incloure animals salvatges, en contrast amb figures humanes i les seves activitats típiques de la tardor. Humans i animals, caçadors i caçats, realitat i somni: són els tres binomis de la peça.

-La fredor de “l’Hivern” amb l’animador búlgar Theodore Ushev, convidat especial d’Animac 2013, i nominat a l’Oscar el passat any després d’haver collit desenes de guardons pel seu curt “Blind Vaysha”. Ushev defineix la seva peça com una turbulència expressionista, una immersió en una tempesta de neu per tornar l’arrel de l’animació abstracta – feta amb softwares 2D i treball manual.

Aquest dilluns han començat les sessions escolars de l’Animac 2018. 11.000 alumnes de més de 50 centres educatius de Lleida i comarques s’han inscrit a les sessions, que es faran fins divendres a la Llotja, un rècord de participació de totes les edicions d’Animac.

Més informació Animac 2018

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.