Arrenca la segona edició del Programa de Lideratge per a l’Aprenentatge de la Fundació “la Caixa”

Un centre escolar de Lleida es compromet a transformar el seu lideratge per millorar el benestar dels seus alumnes i la qualitat dels seus aprenentatges

L’impacte de la pandèmia en la salut emocional dels alumnes requereix uns equips directius empoderats i preparats per a situacions complexes

• El 96% dels centres que van participar en la primera edició del Programa de Lideratge per a l’Aprenentatge d’EduCaixa van experimentar millores significatives.

• Es tracta d’una formació que capacita, enforteix i transforma el seu rol com a directius per millorar la qualitat de l’aprenentatge i el clima escolar.

• Treball emocional, lideratge distribuït, empoderament del claustre, ús d’evidències i reflexió pedagògica són alguns dels processos que realitzaran al llarg del curs.

Lleida, 31 d’agost de 2021. El lideratge a les escoles és la segona variable escolar amb major impacte sobre la qualitat i la millora educativa, segons nombroses recerques realitzades per l’OCDE, entre d’altres.

Aquests estudis revelen que les escoles que compten amb un lideratge conscient i competent, aconsegueixen millorar el rendiment acadèmic, el clima i la convivència del centre.

Des d’EduCaixa es considera que aquest tipus de lideratge és en aquests
moments més necessaris que mai, davant l’increment de problemes emocionals i de conducta que estan presentant nens i adolescents a conseqüència del context pandèmic. Les situacions complexes que això podrà comportar en l’entrada del nou curs, requereixen equips docents i directius empoderats, motivats i preparats per a atendre, acompanyar i empoderar als alumnes en els seus processos personals i educatius.

Amb aquesta visió i missió arrenca la segona edició del Programa de Lideratge per a l’Aprenentatge que EduCaixa duu a terme de la mà d’un equip d’experts i acadèmics d’àmbit estatal i en col·laboració amb l’Institute of Education (IOE) del University College de Londres (UCL).

Es tracta d’un programa pioner a Espanya en l’impuls de la transformació
educativa que parteix de la promoció d’una nova cultura de lideratge en els
centres educatius. Aquesta es basa a estendre el lideratge més enllà de les
direccions, abastant l’equip docent, l’aula i el centre, promovent així una millora de qualitat dels aprenentatges de l’alumnat i del conjunt del sistema.

El programa es desplega a través d’una formació anual que té per objectiu
capacitar, prestigiar, enfortir i transformar el rol dels equips directius.
Mitjançant una convocatòria, han de presentar-se dos representants líders d’un mateix centre: directors o docents que formen part de l’equip directiu.

La formació combina tres modalitats de treball: 54 hores de formació presencial, 18 hores de treball en grups territorials d’aprenentatge i 42 hores de disseny de projectes de lideratge pel canvi que es desenvolupen, implementen i avaluen al llarg de la formació.

En la present edició el programa ha rebut projectes de 123 centres educatius provinents de totes les comunitats autònomes d’Espanya. En total, s’han seleccionat 50 parelles de líders docents de 50 centres escolars, un dels quals és de Lleida: els Jesuïtes Lleida, Col·legi Claver – Raimat.

Mitjançant una avaluació proposada per la direcció científica del programa, els participants de la primera edició van plasmar les seves experiències i percepcions sobre la seva pròpia evolució i la dels seus centres. En l’àmbit de percentatges, destaca que el 96.55% dels líders han percebut canvis en el centre, i la mateixa proporció revela que han percebut canvis en el professorat.

Amb relació als canvis en l’alumnat els reconeixen un 82,76% dels
participants.

EduCaixa, cap a l’educació del segle XXI

EduCaixa engloba tota l’oferta educativa de la Fundació”la Caixa” i promou i impulsa la transformació educativa amb la finalitat de respondre a les necessitats de la societat del segle XXI.

El portal d’EduCaixa es dirigeix a l’alumnat i el professorat d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà.

Els seus objectius principals són: promoure el desenvolupament competencial de l’alumnat a través de programes educatius, recursos i activitats, el desenvolupament Professional Docent a partir programes formatius com el de Lideratge per a l’Aprenentatge i la promoció de la transformació de l’educació basada en l’ús de les evidències.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.