UNA SOLUCIÓ FÀCIL PER A UN PUNT NEGRE
No cal ser enginyer de camins per proposar a l’administració adient, una solució tècnica per resoldre un dels punts més congestionats del tràfic lleidatà com és la rotonda del Mestre i voltants.
Ja amb l’anterior equip municipal, vaig proposar la solució (que més endavant esmentaré) per tal de minimitzar els embussos que l’esmentada rotonda pateix, sobretot, recordo quan hi va haver firetes, on els col·lapses eren enormes i ni la col·laboració de la guàrdia urbana podia amb els embolics i retencions que es produïren.
La meva proposta consistia en obrir pas des del ramal de la LL-12 vers el carrer Margarita Xirgu –Copa d’Or- (els quals, només estan separats encara no 10 metres) i que per això obliga als molts vehicles procedents de l’autopista i que preveuen anar a la Bordeta, a proveir-se de benzina, o simplement anar al supermercat de compres, estiguin obligats a afegir-se a la cua generada en la rotonda i donar una gran tomb fins a l’esmentat establiment comercial o benzinera. Un absurd, quan d’estar obert el pas en qüestió, tot serien avantatges: menys congestió, menys voltes inútils, reducció de temps perduts, i menys enrabiades.
Ara bé, el projecte topa amb un tema: la competència de les administracions. El Ministeri de Foment d’una part (LL-12), i la Paeria (Carrer M. Xirgu) de l’altra. I la pregunta que em faig és la següent: Tant costa posar-se d’acord a buscar una solució com la proposada, de tan poca envergadura, de fàcil execució i de poquíssim pressupost? Si els que manen, són a més, del mateix color polític, què estan esperant a posar-se d’acord i actuar? Jo, cada vegada que m’hi trobo encallat o vaig a fer benzina o a comprar, penso amb lo poc diligent que són els que ens governen, per no saber arranjar un problema viari de fàcil solució i que cada vegada va a més.
JAUMEDELLEIDA