L’Ajuntament de Lleida, seleccionat novament per la CE per acollir el centre Europe Direct

L’Ajuntament de Lleida ha renovat la col·laboració amb la Comissió Europea i formarà part d’un grup reduït de 37 centres d’informació Europe Direct, seleccionats a Espanya per al període 2021-2025. La Paeria rebrà 34.200 euros anuals fins als 2025 de la CE per donar suport a les tasques que es realitzen des del centre.

La funció dels centres Europe Direct és apropar la Unió Europea, les seves polítiques i els seus valors als ciutadans. També tenen com a objectiu promoure la participació de la ciutadania en els processos de reflexió sobre el futur de la UE, especialment a la Conferència sobre el Futur d’Europa engegada per les institucions europees el mes d’abril, sensibilitzar les persones sobre la importància d’exercir els drets derivats de la pertinença a la Unió Europea i traslladar la sensibilitat i necessitats locals a les institucions europees.

L’Ajuntament de Lleida, que pertany a la xarxa Europe Direct i realitza aquesta tasca d’informació sobre la Unió Europea des de l’any 2009, es consolida d’aquesta manera com un dels tres punts informatius que desenvoluparan aquest servei a Catalunya. Els altres Europe Direct a Catalunya són a Tarragona (Ajuntament) i a Girona (Universitat de Girona).

La regidora de Persones, Comunitat i Agenda 2030, Mariama Sall, ha valorat molt positivament que Lleida “continuï essent una de les ciutats de referència per a la Comissió Europea pel que a fa a la difusió i promoció de la tasca que es realitza a Europa” i ha destacat que la selecció de la UE és, a la vegada, “un reconeixement a la labor que ha realitzat aquest Servei es que es va posar en funcionament”.

L’Europe Direct Lleida, situat al carrer Major 31 de Lleida, ofereix:

– Informació general sobre les institucions, la legislació, les polítiques, els programes i les possibilitats de finançament de la UE.

– informació i assessorament sobre oportunitats de mobilitat juvenil a altres països d’Europa (programes de pràctiques, voluntariat o cerca de treball a l’estranger)

– Organització d’activitats d’informació i divulgació sobre les polítiques i prioritats de la UE al territori, entre les quals destaquen les xerrades “Europa a l’abast” en centres de secundària, conferències, debats, exposicions, cicles de cinema europeu, entre altres.

– Informació als usuaris sobre on adreçar-se per a resoldre qüestions específiques de les polítiques de la Unió Europea.

Comments (0)
Add Comment