Ajuts per a persones treballadores en règim d’autònoms, afectades pel coronavirus

Avui s’ha obert el termini per tramitar les sol·licituds en el Departament de Treball per via telemàtica, amb l’objectiu de garantir el salari de març

Les persones donades d’alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), que hagin vist suspesa la seva activitat arran del decret de l’estat d’alerta sanitària o que hagin vist reduïts considerablement els seus ingressos, poden acollir-se a partir d’avui (6 d’abril) als ajuts que ha habilitat el Departament de Treball de la Generalitat, els quals poden arribar fins a un màxim de 2.000 euros.

Per optar a aquests ajuts, cal que el resultat econòmic de l’activitat durant el mes de març de 2020 hagi estat inferior a 950 euros i haver tingut una reducció mínima del 35% dels ingressos dels ingressos, en relació amb el març de l’any anterior. Al mateix temps, es requereix que la base imposable de la darrera declaració de la renda sigui igual o inferior a 25.000 €.

La tramitació d’aquesta documentació pot fer-se fins al 5 de maig per via telemàtica amb certificat digital. En cas de no disposar-ne, es podrà fer també amb l’idCAT Mòbil (https://idcatmobil.seu.cat/).

Les resolucions seran per ordre d’entrada, fins a esgotar el crèdit pressupostari de 7,5 milions/€, import que la Generalitat abonarà amb un pagament únic, amb un termini màxim de resolució del 5 de juny.

Per sol·licitar aquests ajuts, no cal adjuntar cap documentació justificativa d’ingressos ni despeses, només una declaració responsable, malgrat que l’Administració podrà requerir la documentació necessària fins al 31 de desembre del 2020.

Els interessats poden efectuar els tràmits a través del web del Departament de Treball https://treball.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/ajuts-autonoms-afectats-coronavirus?moda=1

Podeu trobar més informació en el web de Pimec: https://www.pimec.org/ca/institucio/actualitat/noticies/preguntes-frequents-dels-autonoms-relacio-als-efectes-del-covid-19

Si tens algun dubte, l’Ajuntament de Lleida és a la teva disposició a través de les seves oficines d’atenció al ciutadà. Entre altres, et poden atendre a: l’IMO, al 973 242 000 / imo@paeria.cat; a l’OGAT, al 973 700 420 / ofgestio@paeria.cat, o a l’OMAC, al 010. També al web paeria.cat/covid-19/.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.