Recentment un amic meu em va relatar que no va poder fer ús d’un autobús públic a la nostra ciutat, a causa que en aquell moment no disposava de la «targeta bus» ni tampoc d’una targeta de crèdit bancària per abonar el trajecte. En voler pagar en diners, en efectiu, el conductor va rebutjar aquesta opció i el meu amic perplex i desemparat -i ja de certa edat- no va poder fer ús del transport públic.
El Sr. Carles Soldevila-responsable de l’empresa Moventis-puntualitzar en el seu moment la següent informació: «Vam prendre aquesta mesura (promoguda per l’ajuntament), per evitar el màxim contacte entre conductor i passatgers i només es podrà passar la targeta». Ara bé, ha recalcat que «si no es té abonament, es podrà fer servir el transport públic sense haver d’abonar la tarifa».
D’acord amb aquesta declaració em pregunto, per què el meu amic va ser vetat per poder utilitzar el transport públic, servei que tots els ciutadans de Lleida tenim dret a accedir, si de la paraula del Sr. Soldevila s’infereix que no hi hauria excepcions. Soc plenament conscient que la situació pandèmica que patim ha obligat les autoritats a establir protocols sanitaris per salvaguardar la seguretat dels seus empleats, però sense certa flexibilitat es pot incórrer en discriminacions impròpies d’un estat de dret. La gent gran i altres col·lectius que no utilitza la targeta de crèdit o que no disposa d’una aplicació, no poden ser exclosos dels serveis essencials. Crec sincerament que la crisi sanitària és una cosa molt seriosa i s’han de prendre les mesures oportunes; però en cap cas ha de derivar en una crisi social. S’ha d’imposar certa elasticitat perquè ningú quedi postergat.
PERE SERRET BESA
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.