MAIALS. Dissabte 17 de novembre. Fira de l’Oli Verd

La Cooperativa Foment Maialenc preveu la venda de 15.000 litres d’oli verd aquest cap de setmana de fira i l’Ajuntament estima que hi passaran 12.000 visitants

La presidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, serà l’encarregada d’inaugurar aquest dissabte, dia 17 de novembre, la 21a edició de la Fira de l’Oli Verd de Maials, que avui els seus organitzadors -l’Ajuntament de Maials i la Cooperativa Foment Maialenc-, han presentat a la sala de premsa de la Diputació. Acompanyants pel vicepresident tercer, Jordi Latorre, hi han assistit l’alcalde David Masot i el vicepresident de la cooperativa, Francesc Teixidó.

La fira es planteja amb optimisme si el temps acompanya. Els consumidors cada cop aprecien més l’oli verd, pel seu “gust afruitat i el color atractiu”, com explica Teixidó. L’any passat, una vegada fet el recompte final, es va comptabilitzar la venda de 16.000 litres i aquest any, tot i que inicialment es calcula vendre 15.000 litres, no es descarta que la xifra també sigui superior.

Per l’alcalde David Massot “és el primer oli que es cull i per la gent és un dels més apreciats. Fa 21 anys va néixer (la fira) amb el propòsit de vendre l’oli i també de ‘vendre’ el poble, de donar-lo a conèixer i aquest cap de setmana és una oportunitat per a reconèixer-lo”.

De fet, els organitzadors estimem que seran prop de 12.000 les persones que passaran per aquest municipi del Segrià. El programa inclou les visites al molí, un centenar de parades i diverses activitats lúdiques paral·leles. També s’hi ha reforçat la presència de maquinària agrícola.

Per aquesta collita, la Cooperativa Foment Mailenc preveu 1.300.0000 quilos, segons ha explicat el seu vicepresident, que ha insistit “en la importància del reg de suport” per donar viabilitat al cultiu.

La Diputació de Lleida dona suport a la Fira de l’Oli Verd de Maials perquè, a més de la potencialitat del fet firal, el vicepresident Jordi Latorre ha remarcat la singularitat que ”l’oli és un factor estratègic, és tradició i és una font de prosperitat” per les comarques de Lleida.

La clausura de la 21 Fira de l’Oli Verd de Maials anirà a càrrec del president de la Diputació de Barcelona, Marc Castells.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.