TORREBESSES. Èxit de les rutes turístiques per conèixer els paisatges de pedra seca i productes locals.

Més de cent cinquanta persones han participat a les rutes turístiques teatralitzades impulsades per l’Ajuntament de Torrebesses on s’han mostrat construccions de pedra seca i el Torrebesses monumental; a més d’oferir tastos de fruita seca, oli i cervesa locals

Més de cent cinquanta persones han participat a les rutes turístiques teatralitzades impulsades per l’Ajuntament de Torrebesses on s’han mostrat construccions de pedra seca i el Torrebesses monumental; a més d’oferir tastos de fruita seca, oli i cervesa locals.

Les activitats s’han fet aquest gener dins la campanya ’12 mesos, 12 paisatges’ de la Generalitat de Catalunya en el marc de la Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

L’Ajuntament de Torrebesses ha tancat amb èxit aquest dissabte les dues rutes turístiques impulsades al gener per mostrar la relació entre les construccions de pedra seca del municipi, la seva història i relació amb la producció de fruita seca i altres productes locals com oli d’oliva o cervesa.

Més de cent cinquanta persones de les comarques de Lleida, Tarragona i Barcelona han participat a les rutes celebrades els dies 11 i 25 de gener. Les reserves de places es van esgotar en només quatre dies i, fins i tot, es va habilitar una llista d’espera donada l’elevada demanda per participar-hi. Mario Urrea, alcalde de Torrebesses ha valorat molt positivament l’acollida de les rutes per part del públic i ha destacat que “és clau donar a conèixer aquest paisatge que parla de nosaltres i dels aliments que es produeixen a casa nostra amb propostes atractives i diferents”.

“L’interès que han despertat aquestes propostes demostra que aquesta és una de les vies essencials per donar valor a la vida als pobles i al món rural”, ha afegit. Les rutes teatralitzades i musicades de la mà del grup Teatralitza’t han mostrat construccions de pedra seca i el Torrebesses monumental. A més, han inclòs un tast de fruita seca, oli i cervesa locals. Les activitats s’han dut a terme dins la campanya ’12 mesos, 12 paisatges’, un projecte de la Generalitat en el marc de celebració de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025 que explorarà cada mes diferents productes alimentaris ressaltant la diversitat d’aliments autòctons.

El projecte promou la sostenibilitat alimentària i busca també reforçar la connexió entre la terra, la cultura i la taula catalana.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.