L’Ajuntament de Mollerussa vol simplificar els tràmits interns per reduir el termini de pagament a proveïdors
El termini mitjà de pagament de les factures és de 120 dies, lluny dels 30 dies que preveu la normativa
Mollerussa – L’Ajuntament de Mollerussa portarà a l’aprovació del pròxim Ple ordinari, previst per al dia 17 de setembre, l’inici dels tràmits per modificar la Guia de la Funció Interventora. L’objectiu de la mesura és simplificar el procediments interns per avançar en el funcionament municipal i combatre una situació de paràlisi interna que ha provocat retards en el pagament a proveïdors, així com en processos de contractació, estabilització de personal o la prestació de serveis. En el cas del pagament a proveïdors, el període mitjà actual és de 120 dies, el quàdruple dels 30 dies que preveu la normativa. La modificació de la guia s’ha fet tenint en compte els resultats d’una auditoria externa encarregada pel consistori.
«Mai havíem estat tan bé econòmicament, i mai havíem tingut tants problemes per posar-nos al dia en el pagament dels proveïdors», ha afirmat l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, qui ha denunciat una excessiva burocratització dels procediments interns que dificulten la gestió del dia a dia del consistori i provoquen, entre altres casuístiques, incompliments en el termini mitjà de pagament a proveïdors.
Per mirar de desbloquejar la situació, l’equip de govern va encarregar una auditoria externa a un expert jurídic especialitzat en gestió pública, Miguel García Rescalvo, per analitzar els procediments interns i proposar millores. La diagnosi feta i presentada a principis de juliol va determinar que la guia de la funció interventora que se seguia i que data de 2018, era massa rígida i contenia requisits que no eren preceptius per llei, la qual cosa allargava la resolució dels expedients, segons ha explicat l’alcalde.
Per aquest motiu, la modificació de la guia eliminarà tots aquells elements que són facultatius i no preceptius i només s’empraran aquells que siguin d’obligat compliment per llei amb l’objectiu de reduir el temps de resolució dels procediments, ha especificat Solsona.
En aquest sentit, Solsona ha posat d’exemple el cas d’expedients d’adjudicació de serveis en els quals, segons la guia actual, cal fer un total de 17 comprovacions, tot i que només 6 d’aquestes són obligatòries per llei.
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.