La tercera jornada del festival Som Cinema ha tingut un caràcter molt lleidatà amb la projecció de la pel·lícula Parirem sense por, de la directora lleidatana Alba Pifarré

Dictamen del Jurat del Concurs de Curtmetratges Som Secundària, convocatòria dirigida als alumnes dels centres educatius lleidatans de Secundària, Batxillerat, cicles formatius i ensenyaments post obligatoris.

Dissabte tindrà lloc una jornada per fomentar la indústria cinematogràfica lleidatana i enfortir el teixit cultural de la ciutat organitzada pel CLA

Guanyadors del Concurs Som Secundària l’INS Ribera del Sió d’Agramunt (Categoria ESO) i l’INS Caparrella de Lleida (Categoria Batxillerat-CFGS)

 La tercera jornada del festival Som Cinema ha tingut un caràcter molt lleidatà amb la projecció de la pel·lícula Parirem sense por, de la directora lleidatana Alba Pifarré, i el dictamen del Jurat del Concurs de Curtmetratges Som Secundària, convocatòria dirigida als alumnes dels centres educatius lleidatans de Secundària, Batxillerat, cicles formatius i ensenyaments post obligatoris.

Producció íntegrament lleidatana, Parirem sense por és “una reivindicació de l’embaràs i el part com un procés fisiològic normal del cos humà, que no és en absolut negatiu”, explica Pifarré, la directora del documental. Pifarré, que com a fotògrafa havia fet moltes fotografies de dones embarassades, va quedar sobtada perquè “la majoria d’aquestes dones tenien una visió molt negativa d’aquest procés, que consideraven horrible i que calia passar el més ràpidament possible”. A partir d’aquest fet, i de la pròpia -i molt satisfactòria- experiència personal, va decidir realitzar un film en el que, a través del seguiment d’una parella durant tot l’embaràs i el part, “pretenc canviar l’imaginari col·lectiu i conscienciar-nos que l’embaràs i el part són un procés natural, lliure i ple de sentit”. La directora crec que és una pel·lícula socialment interessant en el sentit que pot contribuir a reflexionar i canviar la visió sobre aquest tema.

Alba Pifarré és una directora novella amb una llarga trajectòria a l’àmbit audiovisual. Formada en Educació Social i Comunicació Audiovisual a la Universitat de Lleida, acumula més de nou anys d’experiència en la creació de continguts audiovisuals amb sensibilitat i una mirada pròpia. Ha desenvolupat projectes de vídeo social, comunicació transformadora i videoart. Parirem sense por és el seu primer llargmetratge documental, on uneix el seu compromís social amb el llenguatge cinematogràfic.

Premis Som Secundària

El Jurat del VII Concurs de Curtmetratges Som Secundària, format per Aitana Giralt, Francesc Xavier Manuel i Juan Luis Bonilla, ha decidit atorgar el premi al Millor Curtmetratge (Categoria ESO) a l’INS Ribera del Sió d’Agramunt, “per posar en valor el patrimoni històric del municipi i pel bon treball de recerca” en el documental Pilar d’Almenara, i “per destacar la importància de la salut mental i elaborar un retrat amb maduresa més enllà de l’adolescència” a Tot anava bé. D’altra banda, el Premi al Millor Curtmetratge (Categoria Batxillerat-CFGS) ha estat per Reverso, de l’INS Caparrella de Lleida, “pel seu atreviment experimental i la seva narrativa visual, donant forma a unes fòbies no resoltes des d’un gènere poc valorat però amb molta densitat”.

El jurat també ha decidit atorgar dues mencions especials a Temps mort, presentat pel centre Ilerna de Lleida, “per la factura tècnica impecable i el conflicte maternofilial explorat”, i a El diari, de l’INS Josep Lladonosa de Lleida, “per la creació d’un trencaclosques coral fet amb el cor”.

Presentacions de demà dissabte a l’ScreenBox Lleida

Quant als convidats de demà, a les 12.30 h Mario Pons, director i productor, presentarà el documental Renàixer; a les 16.00 h el director i productor David Moncasi parlarà del seu documental Muñequita linda; a les 18 00 h, el director Nando Caballero i el seu equip faran una introducció al film Eva i Bea; a les 20.00 h, Lucía Casañ i Borja Vázquez, directora i director de fotografia respectivament, presentaran la cinta Un bany propi; finalment, a les 22.30 h, la directora Roya Sadat, les productores Alba Sotorra i Marta Figueras, i la directora d’art Anna Chwaliszewska, ens comentaran la cinta Sima’s Song (La Cançó de Sima). Tots aquests actes es faran a l’espai ScreenBox Lleida.

Una singular història d’amistat en un Afganistan convuls

Cal destacar que Roya Sadat, productora i directora afganesa, va ser la primera dona directora de la història del cinema afganès a l’era post-talibana i va fer llargmetratges i documentals sobre el tema de les injustícies i les restriccions imposades a les dones. Sima’s song narra una història d’amistat i xocs ideològics entre dues dones a través de les complexitats del convuls paisatge polític de l’Afganistan. Després que els talibans dispersin una manifestació de dones, Suraya explica a la seva neta la història de Sima, gran cantant i amiga a l’Afganistan dels 70. Així comença aquest drama històric que, en aquell context conflictiu, retrata una amistat a prova de bombes i bàndols entre dues joves: una, activista i de família bé, l’altra, conservadora i d’origen humil; una es dedicarà a la política i l’altra a la música, però totes dues seran utilitzades pels que cerquen el poder.

Jornada pera fomentar la indústria cinematogràfica lleidatana

Demà dissabte també tindrà lloc en el marc del Som Cinema una jornada destinada a fomentar la indústria cinematogràfica lleidatana i a enfortir el teixit cultural de la ciutat, organitzada pel CLAC (Col·lectiu Lleidatà d’Audiovisuals i Cinema). A les 11.00 h hi haurà una taula rodona sobre el desenvolupament d’un guió cinematogràfic; a les 12.00 h la presentació del Directori de Ponent i Acció, i a les 12.30 h un espai de Networking. L’activitat es farà al Museu Morera, i compta amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de  Lleida.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.