El Parador de Turisme de La Seu d’Urgell incorpora un Punt Violeta a les seves instal·lacions

La presidenta de Paradores, Raquel Sánchez, el subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, i l’alcalde de La Seu, Joan Barrera, assisteixen a la instal·lació del Punt Violeta com a dispositiu per facilitar informació, assessorar o atendre a les víctimes de violència masclista

La Seu d’Urgell. 26 de gener de 2026.–  El Parador de La Seu d’Urgell ha incorporat avui a les seves instal·lacions de la capital de l’Alt Urgell un Punt Violeta amb el compromís de col·laborar en la lluita contra la violència masclista facilitant la difusió d’informació i assessorament a les dones víctimes i al seu entorn.

D’aquesta manera, el Parador de La Seu s’afegeix a la llista de Paradors adherits a aquesta iniciativa impulsada pel Ministeri d’Igualtat, en col·laboració amb la cadena hotelera pública Paradores, que gestiona prop d’un centenar d’establiments a tot el país.

A l’acte hi han assistit la presidenta de Paradores, Raquel Sánchez, juntament amb el subdelegat del Govern a Lleida, així com l’alcalde de La Seu, Joan Barrera, i la directora del Parador de La Seu, Veronica García.

El Punt Violeta instal·lat avui al Parador de La Seu és una eina dissenyada per implicar al conjunt de la societat en la lluita contra la violència masclista, apropar la informació i els serveis de prevenció i atenció a les dones víctimes i assessorar sobre com actuar davant un cas de violència masclista en un establiment, entitat o empresa u organisme públic.

Segons ha explicat Raquel Sánchez, “volem convertir els Paradors en punts segurs i punts de referència per a les dones” i ha fet èmfasi, referint-se al presumpte assassinat masclista ocorregut a la ciutat de Lleida ahir diumenge, en que “no podem abaixar la guàrdia. Des de tots els àmbits, totes les institucions, empreses i sectors, hem de fer front contra aquesta xacra”.

La instal·lació del Punt Violeta al Parador de La Seu implica la formació dels treballadors de l’establiment per saber com actuar davant un cas de violència masclista, així com fer l’assessorament necessari i mantenir contacte amb la xarxa local i comarcal d’atenció a les dones víctimes de violència de gènere.

El Parador de La Seu s’incorpora ara a la xarxa de Punts Violeta de la que ja formen part, des de novembre de l’any passat, els Paradors lleidatans de Vielha i Arties.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.