UN MÓN EN ALERTA LA PAU EN RISC

CARTA AL DIRECTOR- Per Pere Serret Besa

SENYOR DIRECTOR;

Vivim temps complexos i perillosos. Les guerres que assolen diferents regions del món ens recorden cada dia la fragilitat de la pau i la importància de la solidaritat entre els pobles.

Les notícies ens mostren conflictes que, encara que llunyans, repercuteixen directament a les nostres vides, preus que pugen, economies que trontollen, incertesa que cala en el més quotidià. A la nostra societat, acostumada a l’estabilitat, aquests canvis bruscos generen por i desconcert.

Però també ens conviden a reflexionar sobre els valors que cal reforçar empatia, cooperació i responsabilitat col·lectiva. La història ens ensenya que els períodes de crisi són alhora oportunitats per construir comunitats més fortes i conscients de la seva interdependència. No podem tancar els ulls davant de la realitat ni resignar-nos a la passivitat. Cada decisió, per petita que sembli, té impacte.

Des del nostre entorn més proper fins a les decisions polítiques i econòmiques globals, estem connectats. Reconèixer-ho és el primer pas per actuar amb prudència i humanitat, protegint el que realment importa la vida, la pau i el benestar comú.

És moment de mantenir-nos alertes, informats i compromesos. Només així podrem enfrontar amb responsabilitat els reptes que ens planteja un món que, encara que incert, encara és la nostra llar compartida. I acabaré amb una frase de Sèneca: «No és que tinguem poc, sinó que desitgem massa».

PERE SERRET BESA

Comments (0)
Add Comment