Avui en dia, podem afirmar amb total rotunditat que Internet s’ha convertit, per excel·lència, en el rei dels mitjans de comunicació. La seva ambiciosa evolució, continua avançant cada dia més, fins al punt de no deixar de sorprendre’ns.
El fenomen del màrqueting digital, i molt especialment el de la comunicació comercial digital ha anat creixent -pas a pas- convertint-se en un dels punts que més interès genere tant en l’entorn empresarial; productes, serveis.. com en el corporatiu; entitats, institucions, organismes.
I, és que, com bé tots sabem, la importància (i necessitat) d’estar present en un mitjà tan cobejat com és Internet, és enorme. En aquest sentit els continguts patrocinats s’han convertit en elements de summa importància.
Un contingut patrocinat que és?
El podem definir com aquell post que es publica en una pàgina web o en un altre bloc, i que està pensat per promocionar la imatge corporativa, i empresarial d’una determinada entitat, marca, producte, servei… afavorint el seu posicionament SEO, generant trànsit per al seu web, i incidint positivament a l’hora de contactar amb un determinat segment de població.
Avantatges dels continguts patrocinats.
Entre d’altres, cal destacar que el contingut arriba a un gran nombre d’usuaris interessats en una àrea en particular (si filtrem per mitjans especialitzats i influents).
Contingut perdurable per molt temps. En la major part dels casos, el contingut romandrà indefinidament a la xarxa ( a diferència del que sol passar amb mitjans).
Alhora permet comunicar de forma acurada, el missatge que es vol fer arribar.
Resumint, el post o contingut patrocinat s’ha erigit en els últims temps com un dels millors sistemes de posicionament en els cercadors de la Xarxa
De fet, l’esmentada temàtica, que ara està tan vigent, es va iniciar ja fa uns anys, però és actualment quan ha aconseguit revolucionar el sector d’Internet després de convertir-se, en opinió d’experts qualificats, en un dels millors sistemes de posicionament en cercadors.
Robert Moncasi i Puig/Editor totlleida