El Club Tennis Urgell ha encetat aquest matí el Campionat de Catalunya Sub 13 de Tennis, torneig que es desenvoluparà fins al dia 18 i que en aquesta jornada inaugural s’ha vist marcat per la forta calor i pel bon paper general dels representants lleidatans.
El quadre individual femení ha estat el primer en posar-se en marxa. Amb 45 jugadores inscrites, de les quals 10 són lleidatanes –tres del club amfitrió–, s’han disputat un bon grapat de partits corresponents a la primera ronda. Per part del CT Urgell, Aina Fontova no ha pogut amb Anna Cabassers, que l’ha superat per 6-2 i 6-0. En canvi, Maria Asensio no jugarà fins demà davant Irene Rueda, mentre que Carla Asensio estava exempta a primera ronda.
De la resta de representants lleidatanes, Eva Alentà (CN Lleida) ha derrotat Alèxia Castells per 6-1 i 6-4; Cèlia Torrelles (CT Mollerussa) ha superat amb claredat Carla Fraile per 6-0 i 6-1; i el duel entre Martina Pascual i Daniela Carmona, totes dos del CN Lleida, ha acabat amb triomf de la primera per 6-1 i 6-2. Han passat directament a segona ronda en estar exemptes Maria Pardo (7) i Carla Magrí, del CT Lleida, i Anna Noguero, del CN Lleida. Aquestes dos tennistes jugaran entre elles aquest diumenge.
Pel que fa als nois, hi ha un quadre format per 53 jugadors i un únic representant del CT Urgell, Xavier Fernández, que ha perdut per 6-0 i 6-1 davant Àlex Escofet (13).
Dels altres tennistes lleidatans, cal destacar que Víctor Palomar, cap de sèrie número 1, estava exempt per sorteig, mentre que Martí Franco (CT Lleida) i Roger Dolcet (CN Lleida) s’han classificat sense jugar. De la resta, Bruno Melé (CT Lleida) s’ha imposat a Luis Brulles per 6-7, 6-2 i 6-2; Unai Bernardino (CT Balaguer) ha superat Arnau Escrivà amb un doble 6-4; Marc Rojo (CT Lleida) ha cedit davant Gilberto Boldú (16) per 7-6 i 6-0; i David Gálvez (CT Mollerussa) ha perdut davant Marc Casellas per 3-6, 6-4 i 6-1.
La competició continuarà aquest diumenge novament amb horari de matí, i a partir de dilluns hi haurà jornades de matí i tarda. Pel dijous a la tarda hi ha previstes les finals de dobles i les semifinals individuals, que donaran pas a les finals individuals de divendres.