Acompanyat per Quiònia Pujol, copropietària de Lo Vilot, i el Cap de la Unitat d’Agricultura de la Subdelegació, Jaume Banchs, el subdelegat ha conegut el procés de producció de l’única cervesa ecològica de cicle tancat de Catalunya.
Creada l’any 2013, l’empresa va apostar des del començament per produir el llúpol en dues hectàrees situades a Almacelles amb més de 4.000 plantes de diferents varietats, així com produir ordi en finques locals que sumen altres 7 ha.
L’empresa Lo Vilot disposa també de la maquinària necessària per elaborar un ampli ventall de cerveses amb el segell ecològic, el certificat internacional de sense gluten i el distintiu de producte de proximita. Un 30% de les varietats de cervesa que comercialitzen presenten, per exemple, aromes de fruites com ara de cirera, albercoc o figa, entre d’altres.
En el decurs de la visita, el subdelegat ha recordat que les finques productives de llúpol i d’ordi de Lo Vilot van ser escenari l’octubre passat de la sessió pràctica de les jornades “El paper de les dones en el desenvolupament rural”, organitzades per la Unió de Dones Agricultores i Ramaderes y finançades per la Subdirecció de Dinamització del Medi Rural del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació.
En aquest cas, José Crespín ha volgut posar en valor “la importància de projectes d’emprenedoria impulsat per dones com el de Lo Vilot per a dur a terme projectes innovadors en el món rural i fer-ho apostant per una producció ecològica i artesana com a garanties de qualitat davant els clients i els consumidors”.
Farm Brewery Lo Vilot va guanyar el 2018 el Premi Emprenedoria Quintanes BBVA, guardó que premia iniciatives agràries i reconeix la tasca dels emprenedors que porten a terme projectes ètics de producció que contribueixen al creixement econòmic del país.
—