El Comú de Lleida exigeix al govern municipal la retirada de publicitat de prostíbuls dels carrers de la ciutat

L'agrupació d'electors recorda que des de fa unes setmanes està en vigor una ordenança que ho prohibeix
ACN Lleida .- El grup municipal del Comú de Lleida demana al govern municipal la retirada de cartells de publicitat de prostíbuls que es poden veure en diferents carrers de la ciutat.

Tot i que fa unes setmanes que està en vigor l’ordenança municipal que prohibeix la publicitat dels prostíbuls o festes on es cosifiqui la dona, l’agrupació d’electors denuncia que «Lleida segueix plena de cartells que vulneren la normativa, en molts casos situats prop de centres educatius». Des del Comú de Lleida exigeixen a l’alcalde Fèlix Larrosa «que atengui les seves obligacions de fer complir l’Ordenança del Paisatge Urbà» i «insti l’actuació d’ofici del procediment sancionador» per incompliment de la mateixa.

Des del Comú recorden que l’Ordenança del Paisatge de Lleida, aprovada el novembre passat, publicada al Butlletí Oficial de la Província (BOP) el 15 de gener i que és vigent des del 15 de febrer, «aposta per eliminar de l’espai públic qualsevol expressió sexista i inclou la prohibició de publicitat de proxenetisme, sexista o vexatòria, a proposta del Comú».

L’agrupació d’electors remarca que es tracta d’una prohibició que «no només es refereix als cartells, sinó a tots els sistemes d’informació gràfica pública». Per això, des del Comú consideren que l’alcalde de la ciutat «també ha d’actuar perquè s’eliminin els rètols i identificadors d’aquests locals a l’espai públic». Pel Comú, «no hi ha d’haver cap marge per eradicar dels carrers qualsevol element que atempti contra la dignitat de les persones».

Comments (0)
Add Comment