ACN Lleida .- Compromesos amb el futur de Lleida considera que la demarcació és la ubicació «ideal» per acollir la primera fàbrica de bateries elèctriques de l’estat espanyol que vol impulsar el govern espanyol i les empreses Seat-Volkswagen i Iberdrola. El grup d’opinió i de debat, que promou la Fundació ICG, defensa que una ubicació no tan propera a Barcelona permetrà, no només dotar de més múscul la planta de Seat a Martorell, sinó també beneficiarà altres plantes automobilístiques properes, com la de General Motors a Saragossa, Mercedes a Pamplona i Ford a València. També destaca que la plana de Lleida compleix tots els paràmetres estratègics, com són unes bones comunicacions terrestres i aèries, i una «clara aposta per la mobilitat sostenible».
Després que dijous el govern espanyol anunciés la creació d’un consorci públic-privat, juntament amb les empreses Seat-Volkswagen i Iberdrola, per impulsar la primera fàbrica de bateries elèctriques a Espanya, el grup Compromesos amb el futur de Lleida ha emès un comunicat on defensa que la plana de Lleida és la «ubicació ideal» per tirar endavant el projecte.
Així, el grup destaca que la demarcació «compleix tots els paràmetres estratègics», com ara «bones comunicacions terrestres» i l’Aeroport de Lleida-Alguaire, «que pot constituir-se en una via per al transport aeri de les mercaderies», a més d’afegir que a Ponent hi ha una «clara aposta per la mobilitat sostenible».
Aquesta ubicació, «al no ser tant propera a Barcelona i a la seva àrea d’influència», expliquen que permetrà també «abastir amb més facilitat i rapidesa altres plantes automobilístiques properes, com són la de General Motors a Saragossa, la de Mercedes a Pamplona i la de Ford a València».
A més, afegeixen que portar la fàbrica a Lleida suposaria un «importat creixement i la creació de nous llocs de treball», fet que «ajudaria a rebaixar el grau d’afectació que la pandèmia ha provocat» a la societat i economia lleidatana.
De fet, el grup assenyala que en la seva darrera reunió ja va defensar una «reconversió i modernització de la indústria i l’economia aprofitant els recursos provinents d’Europa amb la captació d’inversions per la generació d’energies renovables, la implantació d’indústries vinculades a la mobilitat sostenible, i la captació de talent i empreses tecnològiques» mitjançant l’oferta d’ubicacions alternatives a Barcelona i l’àrea metropolitana.