Pla mitjà on es poden veure persones visitant els fruiters florits a Aitona el cap de setmana del 7 i 8 de març de 2020. FOTO. AJUNTAMENT D’AITONA
ACN Aitona .- La campanya de la floració dels fruiters ha tancat un cap de setmana històric amb milers de visites a Aitona (Segrià). Segons els responsables de la iniciativa, hi ha hagut visitants vinguts del Japó, Filipines, Mèxic, Anglaterra i Argentina, a banda dels qui vénen de diferents punts de Catalunya i l’estat espanyol. Ho han fet per gaudir del mar rosa i participar de les propostes lúdiques i gastronòmiques vinculades al Fruiturisme. Una seixantena de veïns del municipi participen com a voluntaris de la iniciativa, donant suport a pagesos i guies. L’alcaldessa Rosa Pujol ha posat en valor el «rol vital» de la població per garantir «l’èxit del projecte» i s’ha mostrat convençuda que se superaran els 20.000 visitants de l’any passat.
Entre les diferents propostes que han gaudit els milers de visitants que s’han desplaçat a Aitona durant els darrers dies hi havia una original ‘Hanami Bridal Party’ pròpia del Japó. A aquesta activitat s’hi sumat, a més, la celebració de la IX Caminada Popular d’Aitona – amb la participació de 700 inscrits – una exhibició de tai-txi, l’enlairament de set globus aerostàtics, l’habilitació de diferents parades de productors locals, rutes en bicicleta o rutes fotogràfiques.